Anonym (Rådvill) skrev 2022-10-06 11:35:43 följande:
Jag har verkligen försökt att prata med henne men reaktionen blir alltid samma.
Hon blir upprörd, säger att hon inte vill prata om det och att det är historia för henne. Att det blev fel mellan henne och honom men att det bara var vänskap och att jag ska sluta vara svartsjuk.
Vi har under alla år inte diskuterat var gränsen för otrohet går för varandra, för mig är kyssar, intima bilder och flörtiga meddelande är inte ok för mig. För henne går det vid samlag men hon skulle aldrig acceptera att jag kysste någon annan. Lite dubbla budskap där.
Hon säger ofta att hon känner sig så ensam och att det är därför hon inte kunnat släppa honom, hon har ingen annan. Jag har försökt att säga att hon kan prata med mig men det vill hon inte.
För egen del känner jag bara att ju längre tiden går och han hela tiden ska vara en del av hennes liv så gör det så ont i mig. Har flera gånger tänkt att åka och konfrontera honom, men samtidigt så är det ju inte hans fel att hon besvarar honom och att hon väljer att kontakta honom...
Diskussionen mellan henne och mig slutar nästan alltid i att hon vänder det till att jag är boven i dramat som är svartsjuk och att jag inte kan inse att det bara är vänskap.
Ok. Men har hon försökt prata med dig och sagt att hon känner att hon inte blir sedd av dig?
Har hon inte det så är det ju inte heller så lätt för dig att råda bot på det.
Säger hon inget så kan du ju inte veta.
Hon kan kalla det vänskap hur mycket hon vill.
Men är det bara en vänskap så skickar man inte intima bilder till varandra,kysser varandra eller ger varandra sugmärken.
Att hon blir upprörd och kallar dig svartsjuk när du för det på tal tyder ju på att hon vet att hon har gått över gränsen,men inte vill ta konsekvenserna av det.
Kanske har det hänt mer mellan dem som hon inte har berättat för dig?
Oavsett så är det vad du känner som räknas här. Går gränsen för otrohet vid kyssar för dig så är det det som räknas.
Jag tycker du ska göra klart för henne att du inte kan fortsätta tillsammans med henne om hon fortsätter ha kontakt med sitt ex.
Hon mär säkert dåligt,som någon skrev,men det ursäktar inte hennes beteende.
Vill hon ha dig kvar så ska hon kämpa på sina bara knän,kanske boka parterapi osv.
Hon ska visa att det är vad hon verkligen finns.
Just nu så gör hon ju inte direkt något för att bättra på din tillit för henne.
Våga vara tuff och ställa krav om du vill fortsätta vara med henne.
Låt henne inte komma undan med det hon har gjort.