• symer89

Trangiakök

Ska köpa trangiakök och det blir modellen 25, men vad står den andra siffran för? 25-2, 25-4 etc

försökt googla men får fram att det handlar om beläggningen, men det gäller bara 3-4 samt 5-6, vad står 2 för? 

någon Trangia kunnig som förstår min fråga? 

• Svar på tråden Trangiakök
  • symer89
    BuoBä skrev 2022-10-05 20:57:42 följande:

Här ser du på bilderna exakt vad som ingår och vad skillnaden är: 
    trangia.se/produkt-kategori/trangiakok/[2015]|_stock_status[1]

Tack men på länken kommer jag till alla deras kök. jag funderar på vad är exakt skillnad mellan 25-2 och 25-3, vad betyder 2an respektive 3an
  • symer89
    Friger skrev 2022-10-05 21:00:21 följande:
    Måste krypa till korset att jag nördart ner mig i det där.

Siffrorna anger olika tillbehör och kombinationer av materiel.

Av alla de olika kök jag provat så gillar jag Trangia-kök bäst. Så du väljer helt klart rätt.

Jag skulle ha valt "25-3 HA/GB". Dvs non-stick beläggning i stekpannan men hårdanodiserad aluminium i kastrullerna och gasolbrännare. Dvs kastrullerna blir inte lika känsliga för repor.

Deras nyaste materiel har jag inte provat. Det som de kallar för DS.

Jag föredrar gasolbrännare 8 dagar i veckan.
    Har försökt nördart ner mig men fattar inte skillnaden mellan 25-2 och 25-3,  fick beställt 25-2 HA från outnorth ikväll men kom sedan på att jag kanske borde tagit 25-3 istället.

vill väldigt gärna ha gasol! Men budgeten denna gång blev traditionell, såg att man kunde köpa till gasolbrännaren senare
  • symer89
    Friger skrev 2022-10-05 21:39:21 följande:
    Ja, det går att beställa gasol senare! Rekommenderas! :)

Beror på de nästkommande bokstäverna.

25-2 UL betyder ultralätt aluminium på kastruller och stekpanna + kaffekanna
    25-3 UL betyder ultralätt aluminium på kastruller och stekpanna.
    25-2 HA betyder Hårdanodiserat aluminium på kastruller och stekpanna + kaffekanna.
    25-3 HA betyder Hårdanodiserat aluminium på kastruller, nonstick på stekpanna.

Finns bara en delvis logik i systemet. Kaffekannan tycker jag är överflödig om man är ute och vandrar.
    Tackar!

ja det kanske den blir, hehe, men i första hand kommer vi mest vara ute med barnen i skogen några timmar, så kan bli ett godare kaffe att dricka än termoskaffe, mest för upplevelsen
  • symer89
    BuoBä skrev 2022-10-05 21:40:19 följande:
    25-2 har kaffepanna och stekpanna i aluminium.
    23-3 har inte kaffepannan och stekpannan har Non-stick.
    Tack!

Lite trött och trög såhär på kvällskvisten.
  • symer89
    Friger skrev 2022-10-05 21:50:38 följande:
    Det kommer det kommer. Snart kommer du stå uppe på fjället och njuta av ditt Trangia-kök! :)

Barn älskar minusgrader, motvind och snö som piskar i ansiktet och ingen mobiltäckning. Det är livet! :)
    Ha! Mina barn är ännu så små. haha. Just nu älskar de att vara ute i skogen och leta efter troll! Haha men är 4 och 2,5 år. Får se vad de säger om 10 år, hehe
Svar på tråden Trangiakök