• Spucks

Hur tänker ni då ni ger era barn födelsedagspresent?

Flera saker. Förskolebarn förstår ju inte värdet av en sak, så det blir nog tråkig om de enbart får en enda sak, bara för att den var dyr. Däremot styr jag såklart hur mycket jag spenderar.

Roligt. Fast det betyder ju inte att det inte ocks
    å är/kan vara nyttig. Men generellt köper jag såklart presenter som jag vet eller antar att mitt barn tycker om. Allt annat ser jag som meningslöst.

Minnesvärd? Vad menar du med det? Och man kan ju inte veta vad barnet är intresserad av om n
    ågot år eller tom ett halvt år. Det kan ändras mycket snabbt. Jag köper alltså saker som mina barn tycker om just nu, som jag tycker är bra och som teoretisk kan användas under en längre tid.

• Spucks
    Anonym (Så) skrev 2022-10-06 09:47:34 följande:

Ingen som tänker att ni ska kunna visa prylen och säga detta fick du när du fyllde 3 år?

Kommer ni ens ihåg vad ni gett varje år ifall ni ger ett flertal leksaker som försvinner i mängden?

Nej, några sådana tanker har jag inte när jag väljer presenter till mina barn. Istället tänker jag på vad jag anser att de kommer att tycka om.

Och presenterna jag ger mina barn brukar inte försvinna i mängden, för de har inte massor med prylar bara för att de får mer än ett enda present på födelsedager. Jag kommer ihåg varenda sak jag gett mina barn vid varje tillfälle, men jag kommer ihåg många. Jag kommer tom ihåg många saker jag skänkte min dotter när hon var i förskole- och lågstadieåldern, och är 17 nu. 
Svar på tråden Hur tänker ni då ni ger era barn födelsedagspresent?