Det Fattig-Sverige du inte trodde fanns
www.aftonbladet.se/ledare/a/nQy89B/utan-bostad-ministern-tycker-du-ar-ansvarslos(nästan) Alltid lika dryg skribent, håller ändå med i sak
Har man tittat på Lyxfällan genom åren så blir man en smula kallsinnig för folk som gnäller för att de inte har några pengar till mat och boende och livets nödtorft. Slutar man med cigg, snus, öl och energidryck så VIPS kyl och frys fyllda med MAT!
De finns där under ytan, de fattiga. Man ser de på kvällarna rota i papperskorgar, sover på pendeltåg och står i soppköer utan någon större utdelning.
Det nya Sverige är inte det välfärdssamhälle som fostrade mig 80-90 talet. Men när invandringen tar knäcken på Sverige är jag inte det minsta förvånad.
Hur som helst. Sedan förra fredagen har jag överengagerat mig igen. Min sambo tycker inte att det är roligt. Först berättade jag inte om tråden för honom. Det är lite pinsamt på något sätt, man blir en annan person av att försöka diskutera med människor som man inte ser och som inte vill en väl inför en massa andra ögon. Det är ungefär 100 personer som läser, säkert samma grupp som heter "visomhatarvänsterkommunistfeministernapåFL" .
Han sa också ikväll att det man inte kan göra något åt behöver man inte bli upprörd över vilket jag inte håller med om alls, men ja, några fattigdomsdiskussioner är det inte riktigt fråga om här eftersom det inte finns något vi kan göra.