Konservativ skrev 2022-11-06 19:03:47 följande:
Har inte läst hela tråden. Själv har jag inte gått till tandläkare på flera år och det tog lång tid innan jag skaffade mina nya glasögon. Svindyra glasögon och tror knappast att jag kan skaffa nya.
Ganska förmätet av TS att vilja ge fattiga en röst. Vem har utsett henne? Kan de inte prata/skriva själva?
Lösningen på fattigdom ligger i förnuftig politik som ger dem möjlighet att tjäna pengar. Och låga skatter så att offentlig sektor inte lägger pengar på skit, t.ex. krigföring i Irak och Ukraina, o.s.v.
Jag har full förståelse för att du tycker att det är förmätet att vilja ge fattigdom en röst.
Egentligen har tråden tre delar.
Den bästa delen är den första när några med egen erfarenhet skriver, ungefär som du gjorde nu.
En annan del består av länkar till tidningsartiklar, citat om och trådar som berör fattigdom. Några skärmdumpar ingår också här.
En tredje del består av olika människor som talar om för mig att jag är en idiot, också ungefär som du gjorde nu.
Min gissning är att tråden utövar en lockelse för att den av någon anledning som jag inte riktigt förstår har fått många visningar.
Jag försökte också stänga tråden för några dagar sedan. Du kan se mitt lite larviga avskedsinlägg några sidor upp.
Därefter fick jag spel på en krönika i fredags och detta gjorde att jag började länka till saker igen.
Jag tycker också att det bästa vore om fattiga skrev, men som Livslevande fattiglapp har skrivit om i flera välformulerade inlägg så är det inte ett självklart val att vara öppen om sin fattigdom.
Jag tror också att de som läser i mångt och mycket är personer som skrattar åt tråden och därmed åt fattigdom, vilket får stå för dem.