• me33

Det Fattig-Sverige du inte trodde fanns

De finns där under ytan, de fattiga. Man ser de på kvällarna rota i papperskorgar, sover på pendeltåg och står i soppköer utan någon större utdelning.

Det nya Sverige är inte det välfärdssamhälle som fostrade mig 80-90 talet. Men när invandringen tar knäcken på Sverige är jag inte det minsta förvånad.

• me33
    Fröken Allvar skrev 2022-11-11 22:06:43 följande:

Så jag känner mig som ett frågetecken och nu ska jag sova på saken. Jag tror att jag hatar internet men det gör väl alla. 

Tipset är att du använder internet och delar av livet till det positiva för dig. 

Men att förklara det här för dig är nog som att försöka klyva ved med en bandyklubba.
  • me33

Trot eller ej, men jag är faktiskt bra för folk Cool

• me33

Invandringen kostar, däri ligger problemen..

• me33

Väldigt många fattiga i usa är feta, kosten de äter är skit rakt igenom men billigt.

• me33
    Tow2Mater skrev 2023-01-11 16:15:36 följande:
    Vilken mat menar du är billig i USA som de fattiga äter?
    haha, aldrig varit på American supermarket hör jag.
  • me33

Fan vad du skriver kvinna, se till att göra något för de fattiga istället än för att sitta o gapa här.

Snacka går ju...

• me33

Hade hon lagt hälften av all energi som hon spyr på forumet till det riktiga livet istället hade det kanske blivit bättre i samhället.

• me33

Lösa indicier om att jag nyttjar knark är lite som att tro på Elvis fortfarande.

Men sysslar man själv med såna substanser så tror man kanske mycket, vad vet jag.

• me33

Och att skicka en swish då och då löser inte mycket annat än att göda ett par hittepå-chefer i de där organisationerna.

Nä, gå ned till stadsmissionen och dela ut soppa direkt i kön det ger mera verkan i samhället än köra bla-bla på ett feminist-forum.

Och till skillnad från dig gick jag på en folkhögskola med fattiga invandrare varje dag i två år som faktiskt formade mig litegrann som person. 

Sedan blev jag fast.-miljonär relativt ungt och att jag idag kan veckla ut mig mot odling, självförsörjning och faktiskt ge tillbaka till några som har det sämre ställt i samhället(selektiva grupper) det är något som jag gör utan "bla-bla" framför ett tangentbord.
    Så näh, av oss två jämförelsevis är jag nog den mera sanna humanitären än vad du är fast jag spottar åt rumäner som tigger av mig på gatan. 

Svar på tråden Det Fattig-Sverige du inte trodde fanns