Missermajser skrev 2022-10-19 18:03:04 följande:
Vill man ha skyhög kriminalitet och klankultur så är ditt förslag lysande med väldigt få kvarvarande kreativa och begåvade människor. Alla blir beroende av släkten och fostras av denna genom tacksamhetsskuld..... Perfekt sätt att återuppliva klankulturen som det skrikits så mycket om redan innan valet.
Vissa kan säkert tycka det är spännande....
Du inser att du medger att det är fråga om ren utpressning alltså;
"Du SKA tvingas avstå din egendom till förmån för mig, antingen genom staten eller så kommer jag ta den själv genom våld och hot".
Att hårt arbetande och strävsamma människor skulle ha rätt till frukterna av sitt eget arbete föresvävar inte ens människor som ser på världen på det här sättet.
Vill du, Missermajser, ge vika för sådant får det stå för dig, jag anser att vuxna människor bör kunna klara sig själva, gör de inte det bör deras nätverk eller frivilliga lösa det. I sista hand kan det offentliga se till att folk inte fryser och svälter ihjäl. Om detta sen innebär att kriminaliteten ökar så får man väl ge polisen mer vapen och ett utökat våldsmandat att skydda hederliga människor och deras egendom. En mer långtgående självförsvarsrätt och utökade möjligheter att äga vapen skulle inte skada heller.
Jag ser hellre en enormt upptrappad våldsutövning mot de kriminella än att vanligt folk ska ge efter för deras utpressning och "köpa"ett relativt lugn genom enorma transfereringar.
Hoppas verkligen att den svenska välfärdsstaten går i graven så fort som möjligt.