När går det över? Hur gör man efter otroheten?
Ditt försök att patologisera vanlig otroget misslyckas.
Att du sen inte medvetet försökte mörka bär du fick din källa från, visar dels på oärlighet, dels på hur svårt du har att argumentera.
Nej otrohet och sexberoende är inga separata företeelser. Fenomenen förekommer parallellt samt är risken för otrohet avsevärd om du lever med en sexberoende och stor sexkonsumerande partner. En sexmissbrukare nöjer sig knappast oavsett om h*n är gift med familj och barn med porrsurf, chatt, mastrubation etc. Vilken villfarelse! Kom igen nu och visa på källor som styrker ditt uttalande.
Min avsikt här i tråden är inte att patologisera otrohet. Den saken är redan omhändertagen av expertis världen över. Det är DU som är kärringen mot strömmen och som hårdnackat vägrar ta in nya begrepp och evidensbaserade studier. Mina tålmodiga försök till diskussioner med dig är nonsens när vi redan har CDC s och Socialstyrelsen manualer att förhålla oss till. Det går att resonera kring om dessa är rätt eller fel vilket jag gärna ställer upp på. Men då behöver debattklimatet bli mer konstruktivt än det du bjuder in mig till. Mer av kritiskt utforskande, mindre av schism skapande manövrar. Du har oxå ombetts avstå debattera i tråden av TS men hörsammar inte rekommendationen.
Om du väljer att kategorisera otrohet som en kulturell yttring undrar jag om du rakt av oxå köper könsstympning av små flickebarn i Somalia? Sådana barbariska ingrepp är även de yttringar av mångåriga kulturella traditioner är värt att påtala i sammanhanget.
När det kommer till mina angivelser av källan till mitt referat gäller (har hunnit kolla upp saken):
1) #222 Öppet och tydligt inleds av mig beskrivningen att följande inlägg är heltäckande svenskt publicerat.
2) #229 Hoppas mitt referat av dbk.Sverige.se ger dig någon vägledning och konkreta tips! Citatet med korrekt angiven länk en direkt källhänvisning till trådens TS.
3) #245 Åter på nytt en öppenhet om att det är jag och ingen annan som länkat till dbk.Sverige.se I samband med att du själv förväxlat vilken debattör som stod för länken!
Mitt inlägg #245 skrevs för övrigt innan ditt #250 inlägg där du utbrister jag utelämnat mina källuppgifter
Vilket alltså var totalt osant och oriktigt förtal.
För mig verkar det som du inleder manövrar för att undvika de sakfrågor vi är här för att diskutera.