Anonym (Kvinna) skrev 2022-11-24 21:52:01 följande:
I ditt #118 inlägg till mig skrev du med egna ord följande: Plocka fram något fall PTSD på grund av otrohet så kan vi börja plocka isär det.
Vill påminna dig om att jag exemplifierade med TS s otrohetsupplevelse som ett möjligt PTSD orsakat av partnerns otrohet (i #158). TS själv beskriver tydligt och insiktsfullt att ett posttraumatiskt stresstillstånd kan vara för handen. En klassisk fallstudie.
I det läget verkar dina argument och din ihärdiga faktaresistens ställa till problem. Uppenbarligen vill du inte bemöta fakta på bordet. Istället hävdar du flödet i tråden rört på sig. Ja, förvisso sant. TS är mer närvarande när jag tittade in sist :) Vilket är positivt. Ja, och jag brinner av iver att få överföra svenska experters behandlingsmodell på saken. När du lämnar din egen utsaga i #118 obehandlad blir det din egen och ingen annans retorikmiss. Den är noterad.
Nej, diagnosen PTSD ställs av en läkare, inte av någon som tycker sig må lite dåligt, och lika lite dig. Eller är det okej att jag hade PTSD efter att min finns cykel blev stulen? För vem är du att förvägra mig min upplevelse?
Att du sedan plockar fram halmgubben faktaresistens hjälper dig inte, då du inte har tagit fram några fakta.
Återigen för jag upprepa att du borde skämmas som sitter och jämför någon som tycker sig ha blivit illa behandlad. Jämfört med de som blivit hotade till livet, flytt granateld, fått se sina föräldrar mördas, blivit våldtagna, misshandlade nästan full döds.
Skäms!