Inlägg från: Anonym (FYI) |Visa alla inlägg
  • Anonym (FYI)

När går det över? Hur gör man efter otroheten?

Anonym (aldrig helt) skrev 2022-10-05 11:35:38 följande:

ganska många år sen nu, vi kämpade och försökt med terapi osv
    slutade med skiljsmässa och det var svårt i många år att acceptera sveket och lögnerna från den man trodde var ens närmaste
    lever idag med en ny kvinna och har det bra fast såret läks aldrig riktigt.
    ångrar inte att vi ändå skiljdes det hade aldrig funkat även om jag älskade henne långt efter vi bröt
    vet inte hur det är för dig men ska det funka måste du nog förstå varför hon svek dig. sen måste hon bevisa för dig att hon vill göra allt för att inte förlora dig, du låter rätt desperat och det kommer inte sluta bra. tyvärr

Likadant här
  • Anonym (FYI)

Vad nu detta senaste (förlåtelse) har med ts att göra?
    Uppenbarligen kan ts inte förlåta, inte heller lämna eller glömma.
    Så vad hör han? Mår dåligt och ber om råd hur han skall tackla detta.
    "Ta sig i kragen"... Inte så lätt kanske, och ett jävla empatilöst förslag, och vad innebär det egentligen?

Det kanske inte finns så många sätt att lösa ts problem. Man är olika och tacklar problem på olika sätt. Terapi, och kunna ventilera med någon opartisk kanske är enda sättet om han inte vill lämna.

• Anonym (FYI)
    Ordinär Man skrev 2022-12-12 21:42:58 följande:

Någon gång kommer du att ställas inför ett val. För vi lever inte i någon idealvärld. Förhoppningsvis kommer du att tänka, att kunde min fru, så ska tammefan jag också.

Sen inser du att du är så märkvärdigt är det inte. Du känner dig nöjd med dig själv. Och kan börja fokusera på det som är bra med livwt. Att leva livet i stället för att grubbla över vad som hänt, och du ändå inte kommer att kunna göra något åt.

Här kan jag faktiskt lite hålla med "Ordinär man". (även om det tar emot).
    Det finns ingen lösning på ditt problem annat än att komma bort ifrån det du har problem med.
    Alltså din fru.

Hämnd är en annan åtgärd som man inte skall underskatta, men jag tvivlar på att det skulle hjälpa i ditt fall. Hämnden är bara hämnd och egentligen inte att du känslomässigt vill. Inte som i din frus fall, att hon var otrogen med vilja och med öppna ögon flera ggr...Eller??
    Hade jag varit i din sits och plågats av detta i två år, skulle jag gå ifrån henne. Inget snack om annat.
  • Anonym (FYI)

Och missförstå mig inte. Jag tycker inte alls det är konstigt att du efter två år inte kan släppa sveket. Har själv varit där.

• Anonym (FYI)
    Ordinär Man skrev 2022-12-13 05:44:27 följande:
    Nej, hämnd tror jag inte alls på. För att det ska funka måste han även berätta det.

- Jaha, så du låg med henne bara för att straffa mig?
    - Ja.
    - Jaså.

Man kan inte undgå en jämförelse, med de möjligen eldiga och passionerade möten frun fick. Han knullar, inte av drift eller lättja, utan för att uppfylla något sorts protokoll. Visst känns det lite torftigt?

Sen finns förstås även möjligheten ...

- Jag tror dig inte. Du hittar bara på för att hämnas.

Därför tycker jag att slå sig lös lite, och uppleva lite ny kropp att klämma på, och upplevs den spänningen i något härligt möte. För att inse att så otroligt märkvärdigt är det inte, det där mycket härliga och märkvärdiga att få ha sex. Och förhoppningsvis släppa den där fixeringen på att frun gjorde det med någon annan. För visst känns det lite småaktigt?

Sen med all respekt för att TS kanske bor i Småköping, där det kan vara svårt att hitta någon. Åtminstone med rimlig risk att slippa bli upptäckt. Där har jag inget råd tyvärr, annat än att det finns en man som lyckades få till det med frun. Så varför inte TS?
    Ja, det var det jag menade med att hämnd för ts del hade varit ett slag i luften.
    Att skaffa en annan känslomässig och fysisk relation hade varit bättre i det läget. Men det hade gjort ts lika simpel som frun. (Kanske en öppning Flört)
Svar på tråden När går det över? Hur gör man efter otroheten?