När går det över? Hur gör man efter otroheten?
Eller så tillhör du den kategorin som inte tycker att otrohet är så farligt.
I annat fall är det svårt att förstå dina tankegångar.
Jag tror Pirr i byxan ägnar sig åt en typ av faktaresistens.
Tänker oxå killen själv kanske ägnat/ägnar sig åt att hoppa över skaklarna och därför vill förminska otrohet på nåt sätt.
Annars brukar människor lyckas skifta perspektiv. Även om man inte tycker exakt samma.
Tack för din stadiga och balanserade linje! 😊
Du läser som du vill. Jag har inte påstått något av ditt trams, så jag förstår om du har svårt att förstå dina egna tankegångar.
Jag skrev att man inte får äkta PTSD av en otrohet, inget annat.
Precis. Du gjorde en klassisk straw man. Det är trams. Och försökte på det bli personlig. Ännu mer trams.
Allt jag skrev var otrohet inte utlöser ett trauma definitionsmässigt och att det är problematiskt när termer kidnappas och/eller urvattnas. Vilket även uppmärksammats av de som definierar och diagnosticerar.
Nej, det framstår inte alls så.
Och nej, det är inte en åsikt, det är en definition.
Exemplifierar: Analfabetism betyder att man inte kan läsa, dyslexi att det är jobbigt att läsa.
Det är definitioner. Det är ingen åsikt.
Du kan uppenbarligen läsa, men väljer att misstolka allt och bygga straw men. Jag vet inte hur man definierar det. Jag förstår inte ens om du leker blåst för att tjafsa eller om du verkligen är blåst.
Du har inte ställt några frågor, du gjorde antaganden om vad jag tycker och talade om att de tankebanorna, som du själv hittat på, var förvirrande.
Om det finns en fråga där är den ju till dig själv.
Jag har bara haft åsikten att man inte får PTSD av otrohet.
Varför är det något som får dig att tjafsa?
Givetvis är du det och du fortsätter enträget.
Att man inte kan utveckla PTSD av otrohet har INGENTING med mina upplevelser att göra och gör det således varken enklare eller svårare att förstå.
Så om du aldrig påstått det eller tror det blir det ÄNNU sjukare att du försöker lägga en massa åsikter och "tankegångar" på mig att tjafsa mot.
Dig är jag färdig med. Du får leta tjafs med någon annan.
Ja, allt måste ha gått undan illa kvickt där!
Tycker oxå vi har lite motsträviga opponenter i tråden just nu
Vi vill ju båda faktiskt hjälpa.
Ja, så gick det nog till.
Japp, det håller jag med om!
När jag kollade på nytt såg jag Anonym (Ordinär man) nog avsiktligt blandade ihop våra inlägg. Det hängde möjligen ihop med killens behov av att häva ur sig nya okvädningsord om DBK länken. Separat. En gång till. Utöver sin massiva kritik till mig mot otrohets råden. Ett shoot till typ. Fattar inte varför länken provocerar honom så oerhört.
Hoppas TS ges tid att titta på den! DBK råd alltså. För just nu är han den mest i behov av råden.