När går det över? Hur gör man efter otroheten?
Drygt 2 år sedan min fru var otrogen. Känns fortfarande oerhört jobbigt, tänker på det närmast jämt. Älskar henne så enormt mycket, så förslag om att lämna henne undanbedes.
Det gör så sjukt ont att ha blivit lämnad för några liggs skull. Ser dom framför mig. Egentligen inte själva sexet som stör mest, mer att en annan man fanns vara mer lockande.
Du som varit med om att bli bedragen, när började det lätta? Vad har du för knep att dela med dig av?
Personen är inte samma person för en som innan otroheten och som man ska försöka förmå sig själv att älska lika mycket som "den gamla" vilket man inte alltid lyckas med.
En otrohet är så mycket mer än "bara ett misstag", det tar död på så många saker på så många plan. Misstaget kan man ofta förlåta ganska snabbt, men skadorna på hur man ser på sin partner och förtroendet kan bli bestående.
Tänk såhär:
Om du hade snott din polares besparingar, hade din polare sett dig med samma ögon som innan efter det? Är det förlusten av pengarna i sig som gjort den största skadan? Kommer skadan vara reparerad efter att du gett tillbaka pengarna och lovat att inte göra om det eller kommer du din polare att fortsätta ha en annan bild av dig trotts det?
Det enda knep jag kan ge dig är var 100% ärlig med dig själv och tvinga inte dig själv till något du i grunden inte vill/kan. Terapi både egen och tillsammans kanske underlättar.