• Ruter

Vi som försöker bli gravida september/oktober 2022

Frökensson skrev 2022-09-30 10:06:11 följande:

Idag är min BIM men inget tecken på tant röd än. Tog ett test i morse som jag tror var negativt. Ibland ser man saker som inte finns? 

Vi får se. Jag har beräknad mens bara 10 dagar efter ägglossning vilket också borde göra att jag inte riktigt kan räkna med att få positivt svar redan idag? Eller? Man har ju oftast mens 14-15 dagar efter ägglossning och nivåerna ska ju hinna höjas 

Jag har symtom som kan vara både och egentligen. Inget solklart tecken på att det är d enda eller d andra.

hur går det för er andra?

Hoppas hoppas. Tycker det är helt omöjligt att läsa av dom där testen för ibland så känns det som man ser nåt som inte finns 😅

Har som intervallsmärta jätte långt ner på båda sidorna av magen känns typ som förlossningsvärkar 🙈 aldrig haft något liknande. 
  • Ruter
    Frökensson skrev 2022-10-02 09:06:26 följande:
    Jag tog detta igår kväll. Inget testa tidigt test utan ett från RFSU. Men anar en svag linje. Jag ska försöka hålla mig att ta ett nytt tills i morgon. Men som sagt, jag vill veta nu.

Dock. Mensen skulle kommit i fredags och idag är det söndag och ingen skymt av mens samt 2 gravidtest av olika märken med svagt svagt streck. Så tror nog att jag är gravid. men vi får se 
    Håller med att man kan ana något svagt sträck på testet. Hur går det? Har du tagit något nytt test idag? 
  • Ruter
    Frökensson skrev 2022-10-03 16:34:07 följande:

Jag tog ett precis och det är lika svagt det. Kan inte säga att det är rosa (som det nog ska vara)

Jag är BIM+13 nu och ingen mens fastän jag brukar ha mens så tidigt som BIM+10. 

Jag tog ett digitalt i morse som var negativt. Dock testade jag med urin som hade stått i kylskåpet och jag fick veta efter att man ska vänta tills det är rumstemperatur. 

Allt tycker jag man ser ett sträck :) . Dock väldigt väldigt svagt 
  • Ruter
    Frökensson skrev 2022-10-03 17:28:04 följande:
    Ja. Verkligen svagt. Och lika svagt på alla som visat något form av streck. 
    Alltid lika klurigt med dessa test. Vänta några dagar så borde det ju bli starkare.:) 
  • Ruter

Hur går det för alla?

Jag har ömma bröst, uppsvälld i magen och sjukt trött. Tröttheten tror jag dock beror på allt nattjobb i helgen och att det blev 2 timmars övertid per dag och sovit dåligt efter. Känner mig dock inte gravid för fem öre så tror mera mensen är påväg. Och hoppas även den kommer snart så jag kan börja räkna på ÄL inför nästa månad. Inte haft någon mens än efter uttag av spiral för ca 4 veckor sedan. 

• Ruter
    Frökensson skrev 2022-10-05 22:05:39 följande:
    Låter ändå som möjliga symtom.

Jag fick min mens igår. Egentligen sen för min cykel sen jag slutade med p-piller men helt i tid om jag skulle ha mer normal cykel. M

Dock! Min blödning är jätteliten. Det kommer blod på tampongen. Mest brunt. Men nästan inget på pappret trots att det nu pågått i hela två dagar. Till det otroligt illamående och yr. Jag vet att man kan få småblödningar i början av graviditet men 1. Jag tog negativt gravidtest igår morse (innan jag hann se blod). 2. Jag har aldrig blött något alls med mina två andra barn. 3. Det är ändå mer blod än bara flytningar så tror inte det är sån blödning som kan komma när ägget fäster typ
    Nu kom min mens också. 

Jag var med om något liknande med strax innan första barnet. Mensen var några dagar sen alla tester var negativ. Mensen kom, men varade bara i två dagar mot vanliga 5 och också sådär jättelite. Provade igen någon vecka efter Mensen, fortsatt negativt. 3 veckor efter den konstiga Mensen testade jag positivt. Barnmorskan sa typ att det kan ha varit "ett dåligt" ägg som gjorde att det blev så lite den gången eller att jag inte hade haft någon ägglossning den månaden, någon annan förklaring fick jag aldrig.
  • Ruter
    Gimmethe skrev 2022-10-07 09:58:38 följande:

Förvirrad! 
    jag hade bim igår enligt min app. 
    fick en brun/rosa flygning i onsdags och tänkte då att det var kört! 
    men mensen har inte kommit igång utan bara nån enstaka färgad flyttning på två dagar. inte normalt för att vara mig! 
    har även haft molvärk i flera dagar. 
    imorse tog jag ett test och det visar ett svaagt streck. 
    kan det vara nidblödning eller är det helt enkelt ett spökstreck. 

vad tror ni? 

Skulle mycket väll kunna vara en nidblödning.  Svårt att se på testet men tycker att jag kan ana ett svagt test. 
    Är nog bara vänta några dagar och ta ett nytt test trots att väntan är olidlig. 
  • Ruter
    Gimmethe skrev 2022-10-07 21:51:07 följande:
    Jag ska köpa ett digitalt test så får vi se vad det visar! 
    men kommer nog ändå testa imorn igen med ett vanligt test, kan ju inte låta bli! Att man alltid ska vara så ivrig 😂
    Det är helt olidligt att inte veta. Håller tummarna gör starkare sträck.
  • Ruter

Helt klart gravid. Stort grattis 😀

Gimmethe skrev 2022-10-08 13:03:57 följande:

Tog ett nytt test idag och strecket blev betydligt starkare! 😊🥰

• Ruter

Hur går det för er andra?

Här håller jag på att vänta in ÄL tror det kommer bli första riktiga ÄL efter uttaget av spiralen då jag inte tror första var riktig. Har jag räknat rätt borde jag ha ÄL 20 oktober. 

• Ruter
    alleb skrev 2022-10-19 15:06:39 följande:

Hej tjejer!

Nu är jag tillbaka igen efter att legat lågt i tråden då jag fick min mens tidigare än förväntat.

Min BIM är just nu den 26/10 denna månad, och enligt min tempning så bör jag ha haft min ägglossning den 12/10.
    Och just nu håller jag på att bli knäpp! 
    Då jag har haft slemmiga nästan som äggvitesekrekt nu i typ en vecka.
    Och det slutar inte, ingenting jag har haft tidigare vad jag minns iallafall. 
    sen har jag sen några dagar tillbaka börjat få lite molniga känningar i magen.
    vet inte om det är för att jag har känt mig typ förstoppad eller liknade. Men det känns inte som det. Snarare mer mensvärk liknade, men betydligt svagare. 
    Det gör inte direkt ont, känns mer obehaglig.
    Känns dock skumt om det skulle vara mensvärk då min mens inte är beräknad fören den 26/10. 
    Och detta har jag känner av sen söndag/måndags ungefär. 
    Känner mig även mycket tröttare än vanligt.
    Och igår kväll så slog brösten till och började svullna upp till och ömma. 
    Min magkänsla säger mig att jag är gravid, men vill inte tro eller känna så.
    Då jag vet att jag bara kommer bli besviken om det visa att min magkänsla var fel. 
    Min partner, han tror dock att jag inte är gravid.
    Så vi får se vem som har rätt. 
    Sa även till honom att jag inte kunde testa mig fören om ca 2 veckor om jag är gravid eller inte. 
    (Nej han har ingen koll på hur det fingera med det dä. Trots att han vet att min mens är beräknad om typ en vecka 😂)
    Men sa så för att jag vill ha möjligheten till att överraska honom ifall att det visar sig att jag är gravid🥰
    Den som väntar får se! 
    Dock så är det här med den konstiga flytningen som jag har som gör mig mest knäpp.
    Förstår inte alls vad det är, och blir inte klok på det heller.

Sjukt spännande och tänkt vad kroppen kan bete sig och göra att man funderar. Jag har varit sjukt illamående idag, trodde jag skulle ha ÄL 20, men nästan helt säker på att jag hade det den 17 istället pga ÄL flytningar och känningar som vid ÄL. Vet ju dock att illamåendet inte kan vara pågrund av graviditet men aldrig mått så illa tidigare 😅 men tror bara kroppen spelar mig ett spratt och man överanalyserar och känner efter för mycket 😅
  • Ruter
    alleb skrev 2022-10-19 23:14:10 följande:

Haha jaa, jag blir knäpp på min kropp. 
    Vill bara få saker ?avklarade? med den nu!😅
    Hmm undra vad det kan vara?
    kan väl vara pga ägglossning Också eller? 

haha ja verklige, känns som om man överanalyserar typ minsta lilla just nu🤷🏻?♀️😂

Fortsatt illamående och varit varje månad sedan 1 vecka tillbaka så oklart om det beror på ÄL borde gått över då. Men kan ju vara "önsketänkande" och överanalyserande som gör det hela. 

Vill bara passera BIM som är 3 nov så man vet och slipper analysera allting, och fungera. 
  • Ruter

Åhh va spännande frökensson med alla symtom. Hoppas hoppas. 

Själv har jag haft som mensvärk sedan den 15 ok. Fortsatt varje dag. Även illamående och ömma bröst. Men inga tydliga blodkärl på bröstet vilket jag haft med tidigare graviditeter. Har BIM 3 november och också beslutat att jag inte ska testa innan, är dock bortrest på höstlovet nästa vecka så kommer nog bli tidigast veckan efter när vi kommit hem och inte tant röd kommit innan. 

• Ruter

BiM på torsdag här. Kunde inte hålla mig 😅😅så tog ett test igår på BIM -6, så negativt ett test kan bli. Är borta hela till fredag nästa vecka så därav att jag tog en chansning. 

Ömma bröst har jag haft i 5 dagar, brukade dock få det innan BIM innan jag satte i spiralen. Under tiden med den har jag inte haft det. Har även som mensvärk, haft det sen 2 dagar innan ÄL och håller i sig sedan dess. Värst på nätterna då jag vaknar av huggsmärta och molande mensvärk, lindrigare på kvällarna men klart kännbart. 

• Ruter

BIM idag, ingen mens som kommit än, ömma bröst och lätt mensvärk. Tog ett test idag som var negativt. 

Svar på tråden Vi som försöker bli gravida september/oktober 2022