• Frökensson

Vi som försöker bli gravida september/oktober 2022

Idag är min BIM men inget tecken på tant röd än. Tog ett test i morse som jag tror var negativt. Ibland ser man saker som inte finns? 

Vi får se. Jag har beräknad mens bara 10 dagar efter ägglossning vilket också borde göra att jag inte riktigt kan räkna med att få positivt svar redan idag? Eller? Man har ju oftast mens 14-15 dagar efter ägglossning och nivåerna ska ju hinna höjas 

Jag har symtom som kan vara både och egentligen. Inget solklart tecken på att det är d enda eller d andra.

hur går det för er andra?

• Frökensson

Jag har tagit ett test där man ser det svagaste strecket i världen. Eller inget alls. haha. Kan inbilla mig. Typ lika dåligt i verkligheten som på bild. Får såklart ta nytt i helgen om mensen inte kommer. 

Den har inte kommit idag än iaf. 

• Frökensson
    trefaldigmästareikärlek skrev 2022-09-30 20:17:33 följande:

Hej på er!

Kul att hitta en tråd för fler som är full av spänning inför plus! 
    Jag och sambon började "försöka" förra månaden. Det första försöket slutade dessvärre i ett suuuuper tidigt missfall i v 4+2 (?). Vet eg inte ens om det räknas som missfall men ägget hade fäst och jag fick ett svagt plus men släppte troligtvis direkt. 

Denna månad hade vi gaaaalet mycket sex innan och runt ägglossning. Tog äl-test 17 och hade sex 16 + 18 men inte 17... 
    Har senaste veckan haft ilningar/stick/nyp i livmodern på höger sida, mått tjuvilla till och från samt haft en huvudvärk som envisas samt molvärk, körtlarna på bröstvårtorna har också blivit tydligare. 
    Testat i stort sett varje dag fram tills igår bim -3 varav alla tester neg, dock igår tog jag ett på morgon och kunde på efmiddagen skymta ett svaaaaaaaaaagt (knappt märkbart) streck på eftermiddagen som ännu är kvar.

Är idag på bim -2 och har gett mig FAN på att inte testa förrän bim tidigast.. Främst för att jag har så få tester kvar :'D
     Jag längtar så grobianskt mycket efter ett plus, läser varenda tråd på fl om tidiga tecken osv osv samt testat minst 15 teststickor denna månad. *desperat*

Någon mer ön jag som har bim 2/10? Kanske vi kan följas åt :) 

Hej

vad spännande!! Då ska du alltså testa dig i morgon? Jag hade BIM igår och tog testet här ovan. Svårt att säga om det är positivt eller negativt. Ingen mens för mig än men min fas mellan ägglossning och mens är bara 10 dagar istället för 14 så i jämfört med många är ?första dagen för beräknad mens? 4 dagar tidigare för mig. Så istället för i fredags som var min beräknade dag får jag nog tänka från det ?normala? som är 4 dagar fram, tisdag. Får köpa nytt test i morgon. men vill veta NU! 

uppdatera gärna hur det går för dig i morgon :)

• Frökensson

Jag tog detta igår kväll. Inget testa tidigt test utan ett från RFSU. Men anar en svag linje. Jag ska försöka hålla mig att ta ett nytt tills i morgon. Men som sagt, jag vill veta nu.

Dock. Mensen skulle kommit i fredags och idag är det söndag och ingen skymt av mens samt 2 gravidtest av olika märken med svagt svagt streck. Så tror nog att jag är gravid. men vi får se 
  • Frökensson
    Ruter skrev 2022-10-03 12:59:03 följande:
    Håller med att man kan ana något svagt sträck på testet. Hur går det? Har du tagit något nytt test idag? 

Jag tog ett precis och det är lika svagt det. Kan inte säga att det är rosa (som det nog ska vara)

Jag är BIM+13 nu och ingen mens fastän jag brukar ha mens så tidigt som BIM+10. 

Jag tog ett digitalt i morse som var negativt. Dock testade jag med urin som hade stått i kylskåpet och jag fick veta efter att man ska vänta tills det är rumstemperatur. 

• Frökensson

Ruter skrev 2022-10-03 16:48:55 följande:
    Allt tycker jag man ser ett sträck :) . Dock väldigt väldigt svagt 
    Ja. Verkligen svagt. Och lika svagt på alla som visat något form av streck. 
  • Frökensson
    Ruter skrev 2022-10-05 13:34:51 följande:

Hur går det för alla?

Jag har ömma bröst, uppsvälld i magen och sjukt trött. Tröttheten tror jag dock beror på allt nattjobb i helgen och att det blev 2 timmars övertid per dag och sovit dåligt efter. Känner mig dock inte gravid för fem öre så tror mera mensen är påväg. Och hoppas även den kommer snart så jag kan börja räkna på ÄL inför nästa månad. Inte haft någon mens än efter uttag av spiral för ca 4 veckor sedan. 

Låter ändå som möjliga symtom.

Jag fick min mens igår. Egentligen sen för min cykel sen jag slutade med p-piller men helt i tid om jag skulle ha mer normal cykel. M

Dock! Min blödning är jätteliten. Det kommer blod på tampongen. Mest brunt. Men nästan inget på pappret trots att det nu pågått i hela två dagar. Till det otroligt illamående och yr. Jag vet att man kan få småblödningar i början av graviditet men 1. Jag tog negativt gravidtest igår morse (innan jag hann se blod). 2. Jag har aldrig blött något alls med mina två andra barn. 3. Det är ändå mer blod än bara flytningar så tror inte det är sån blödning som kan komma när ägget fäster typ
  • Frökensson

Låter lovande och testet ser positivt ut tycker jag. Inte så positivt att jag hade tagit det för självklart men ändå hoppfullt 

• Frökensson

Förra månaden blev kemisk graviditet, alltså tidigt missfall för mig. Så tidigt att det inte räknas som missfall. 

Men på söndag har jag beräknad mens. 

Jag har tydliga graviditetasymtomatisk med sjukt ont i brösten, ilningar och molande i magen och rygg samt hormoner upp och ner. 

Jag tänker dock inte ta tidigt test utan om mensen är sen tänker jag vänta några dagar. Jag hade inte ens märkt min kemiska graviditet om jag inte tagit test så tidigt förra månaden. För efter BIM som var sen så blev gravidtesten negativa igen. Så hade jag bara tagit från BIM och framåt hade jag inte märkt något. 

• Frökensson

BIM om 3 dagar men jag har bara 11 dagar mellan ÄL och BIM så jag får nog vänta till BIM+3 innan jag testar för graviditet. 

Hade stark känsla av urinvägsinfektion idag. Som gick över. Samma känsla som kom precis innan när mina värkar startade inför förlossningen. Bra eller dåligt vet jag inte. 

Jag har otroligt ömma bröst. Lite jobbigt med hormonerna och smakade precis en klunk vin av min man och det smakade bara aceton. Intressant att se om det blir eller inte blir. Någon process är igång i kroppen iaf.

• Frökensson
    anonym 254 skrev 2022-10-29 14:11:21 följande:
    Fick nyss en blod-blandad-flytning, kan det vara tecken på ägglossning? Hade LH+ i ons och torsdag? 
    Det hade jag också denna månaden. Men exakt samma dag som ägglossning. Kan det inte bara nidblödning? Eller är det för snabbt inpå tro?

Jag känner mig inte gravid längre. Jag gjorde det hela veckan som gick men nu känner jag ingenting förutom ömma och svullna bröst 
  • Frökensson

Jag hade beräknad mens idag. Men sedan jag slutade med minipiller har min mens kommit allt mellan 9-14 dagar efter ägglossning, idag är det 11 dagar efter ägglossning. Alltså behöver inte min app ha exakt rätt utan jag får vänta tills onsdag innan 2 veckor har gått. 

Jag har känt mig otroligt gravid sedan bara 4 dagar efter ägglossning men sedan igår känner jag typ ingenting. Jag känner mig mest förkyld Och lite sjuk. 

har fortfarande ömma bröst som känns svullna, men kan vara innan mens även om jag oftast inte har det så. Mycket hormonsvängningar och svullen kropp.

Svar på tråden Vi som försöker bli gravida september/oktober 2022