• alleb

Vi som försöker bli gravida september/oktober 2022

Hejsan allesamman!

Jag hoppar in i tråden jag med! 😊

Jag och min partner är 29 och 34år. 
    Vi har dragit igång bebisverkstan för första gången nu lite smått😊

Jag har en son sen en tidigare relation som är 3år idag. 
    Och som vill ha en lillebror (om han får bestämma) 
    Så ja nu får vi hoppas på det bästa helt enkel!🥰

Just nu är min BIM 1/10 och som är  precis samma datum som jag hade BIM 
    fast för min son för 4år sedan. Vilket gäller även ägglossningen som jag hade den 17/9.
    precis samma som för 4år sedan😅😂

(planerade inte in detta, uppsyn insåg det efter jag hade haft min ägglossning😅

Och jag plussade med honom den 2/10, vilket jag då tänkte att jag skulle ta ett första test på också. Om inte tant röd är i farten innan dess! 

Aja återstår och se hur det går denna gång. 
    Om det är så att någon tycker att jag alltid ska bli gravid vid samma tidpunkt bara olik år eller inte😅

Hoppas på ett plus iallafall 🥰 

• alleb
    Ruter skrev 2022-09-27 18:39:56 följande:
    Vad roligt att vi är flera :) är det första månaden? Hade varit lite roligt med samma datum på båda graviditeterna. Mitt andra barn var beräknad samma dag som jag fyller år. Men gick sen över tiden och han även passera sambons datum som var 1 vecka efter mig. 

Ja det var första månaden/försöket!
    Men kroppen spela mig ett spratt och gav mig bara en massa inbillnings symptom 
    För igår kom den där jäkla tant röd på besök.
    För igår så kom den där jäkla tant röd på besök🤪

Så det är bara att börja om på nytt och hoppas på det bästa helt enkelt😅

Min nya BIM blir då 26/10 för mig denna gång.

Bättre lycka nästa gång? 
    Eller vad säger man?🤪

Okej vad kul! 
    Synd att det inte blev någonting för mig första omgången! 

Men du har BIM den 1/10 eller? 
    har du några känningar eller liknade nu eller?😊

• alleb

Hej tjejer!

Nu är jag tillbaka igen efter att legat lågt i tråden då jag fick min mens tidigare än förväntat.

Min BIM är just nu den 26/10 denna månad, och enligt min tempning så bör jag ha haft min ägglossning den 12/10.
    Och just nu håller jag på att bli knäpp! 
    Då jag har haft slemmiga nästan som äggvitesekrekt nu i typ en vecka.
    Och det slutar inte, ingenting jag har haft tidigare vad jag minns iallafall. 
    sen har jag sen några dagar tillbaka börjat få lite molniga känningar i magen.
    vet inte om det är för att jag har känt mig typ förstoppad eller liknade. Men det känns inte som det. Snarare mer mensvärk liknade, men betydligt svagare. 
    Det gör inte direkt ont, känns mer obehaglig.
    Känns dock skumt om det skulle vara mensvärk då min mens inte är beräknad fören den 26/10. 
    Och detta har jag känner av sen söndag/måndags ungefär. 
    Känner mig även mycket tröttare än vanligt.
    Och igår kväll så slog brösten till och började svullna upp till och ömma. 
    Min magkänsla säger mig att jag är gravid, men vill inte tro eller känna så.
    Då jag vet att jag bara kommer bli besviken om det visa att min magkänsla var fel. 
    Min partner, han tror dock att jag inte är gravid.
    Så vi får se vem som har rätt. 
    Sa även till honom att jag inte kunde testa mig fören om ca 2 veckor om jag är gravid eller inte. 
    (Nej han har ingen koll på hur det fingera med det dä. Trots att han vet att min mens är beräknad om typ en vecka 😂)
    Men sa så för att jag vill ha möjligheten till att överraska honom ifall att det visar sig att jag är gravid🥰
    Den som väntar får se! 
    Dock så är det här med den konstiga flytningen som jag har som gör mig mest knäpp.
    Förstår inte alls vad det är, och blir inte klok på det heller.

• alleb
    Ruter skrev 2022-10-19 16:50:16 följande:
    Sjukt spännande och tänkt vad kroppen kan bete sig och göra att man funderar. Jag har varit sjukt illamående idag, trodde jag skulle ha ÄL 20, men nästan helt säker på att jag hade det den 17 istället pga ÄL flytningar och känningar som vid ÄL. Vet ju dock att illamåendet inte kan vara pågrund av graviditet men aldrig mått så illa tidigare 😅 men tror bara kroppen spelar mig ett spratt och man överanalyserar och känner efter för mycket 😅

Haha jaa, jag blir knäpp på min kropp. 
    Vill bara få saker ?avklarade? med den nu!😅
    Hmm undra vad det kan vara?
    kan väl vara pga ägglossning Också eller? 

haha ja verklige, känns som om man överanalyserar typ minsta lilla just nu🤷🏻?♀️😂

• alleb
    Ruter skrev 2022-10-22 21:35:10 följande:
    Fortsatt illamående och varit varje månad sedan 1 vecka tillbaka så oklart om det beror på ÄL borde gått över då. Men kan ju vara "önsketänkande" och överanalyserande som gör det hela. 

Vill bara passera BIM som är 3 nov så man vet och slipper analysera allting, och fungera. 

Förstår hur du känner!
    hoppas att tiden går fort för dig så att du inte behöver övertänka länge till.
    Och så hoppas vi på ett plus!

Själv är jag på min BMI dag idag. Inte ett minsta lilla tecken på att tant röd dyker upp än så länge För mig. 
    tog ett gravidtest. Men var tok blankt.
    ich jag blev mer tok knäpp på det hela.

• alleb
    Frökensson skrev 2022-10-26 06:58:07 följande:

Förra månaden blev kemisk graviditet, alltså tidigt missfall för mig. Så tidigt att det inte räknas som missfall. 

Men på söndag har jag beräknad mens. 

Jag har tydliga graviditetasymtomatisk med sjukt ont i brösten, ilningar och molande i magen och rygg samt hormoner upp och ner. 

Jag tänker dock inte ta tidigt test utan om mensen är sen tänker jag vänta några dagar. Jag hade inte ens märkt min kemiska graviditet om jag inte tagit test så tidigt förra månaden. För efter BIM som var sen så blev gravidtesten negativa igen. Så hade jag bara tagit från BIM och framåt hade jag inte märkt något. 

Åhh  hoppas hoppas på ett plus snart då!
Svar på tråden Vi som försöker bli gravida september/oktober 2022