Vad tycker ni om namnet?
Vad tycker ni om namnet Lina? Rösta eller kommentera i tråden.
Vad tycker ni om namnet Lina? Rösta eller kommentera i tråden.
Jättefint
Känner och har känt flera Lina, gillar ingen av dem så för mig bara dåliga associationer
Annars hade jag nog tyckt det var ganska intetsägande och platt
Ett ?intetsägande? namn ger mer utrymme till personen bakom att skapa sin egen personlighet. Alla kan inte heta sky eller Lunabelle
Helt okej men väldigt originellt.
Vad tycker ni om Freja?
Okej namn. Aldrig hört nån under 40 heta så, men det kanske är dags för en revansch av namnet?
Ett ?intetsägande? namn ger mer utrymme till personen bakom att skapa sin egen personlighet. Alla kan inte heta sky eller Lunabelle
Jag tycker det är ett vackert namn. Känner bara en Lina. Hon är vacker, smart och godhjärtad så för min del får jag bara bra associationer. Hon är i 25-årsåldern.
Jättsött
Röstade på "fult" fast jag egentligen inte tycker att det är fult, men det är olämpligt på andra sätt. Det är för enkelt, för simpelt, för smeknamnsbetonat, och hopplöst förknippat med pigan i Lönneberga...
Helt okej men väldigt originellt.
Vad tycker ni om Freja?
Tråkigt.
Ett okej och vanligt namn
Helt ok namn, passar både en liten flicka och en vuxen kvinna. Det behövs inget smeknamn. Jag gillar själva ljudet av namnet men föredrar t ex Linnea.
Lina var en gång en kortform av Karolina precis som Lena var en kortform av Helena. Men både namnen känns som "riktiga" namn dag.