Inlägg från: Banananne |Visa alla inlägg
  • Banananne

BF JUNI 2023

Halloj, hoppar gärna in här! 😃 Plussade för en vecka sen, enligt app är BF 25/6. Har en son som är 13 månader, så om allt går vägen blir det här andra barnet! ❤️

Känslorna är många just nu. Framförallt är jag väldigt lycklig och förväntansfull över att vänta barn igen, men känner också lite rädsla inför graviditeten. När jag gravid med min son kom illamåendet med dunder och brak i v.7. Slutade med att jag hade hyperemesis gravidarum halva graviditeten och fick ligga inne på sjukhus några dagar i veckan för att få dropp. Hoppas verkligen att det inte blir lika illa denna gång!

• Banananne
    Flip12 skrev 2022-10-19 20:53:10 följande:

@banananne. Jag har också haft hyperemesis samtliga graviditeter. Det är tufft och det är tur att man glömmer hur jävligt det är. Jag är i 5+3 nu och har börjat kräkas men är på benen än så länge? 

Usch vad tufft, ja det är ett riktigt helvete. Håller verkligen tummarna för att det blir bra mycket lindrigare för dig denna gång! ❤️ Jag har mått lite illa senaste par dagarna men har inte kräks än så länge.
  • Banananne

Har inget planerat UL än så länge, tidigare än vid KUB, vilket känns som en smärre evighet 😅 Vid min första graviditet fick jag första VUL i v.8 och hade sedan regelbundna UL utöver det vid KUB och RUL. Men det var för att de ville göra tillväxtkontroller iom att jag hade hyperemesis.

• Banananne
    ChanelNo05 skrev 2022-10-24 15:39:34 följande:

Imorse fick jag uppleva skräcken med blod på papperet igen? det som hänt vid varje graviditet sedan jag fick mitt andra barn 2019. O varje gång har det betytt mf. 

Men min magkänsla idag sa att allt kändes bra. Jag fick komma in på vul, o vårt lilla hjärta mådde utmärkt. Första gången jag fått positivt besked efter blödning. Är i v 6+1 enligt vul och det är ju som min egen beräkning som säger 6+0. 

Men inte vågar man pusta ut ändå?

Hur ser era magar ut förresten? Med min etta och tvåa svullnade magen upp delar av dagen bara, men denna graviditeten och förra som slutade i mf är magen konstant stor o jag kan inte få igen mina jeans längre

Vad skönt att det såg bra ut på VUL ❤️ Min mage är också rejält svullen. Har gått ner en del i vikt och har kunnat ha på mig några äldre par byxor, men nu går det knappt att knäppa ihop dom igen 😂
  • Banananne
    ChanelNo05 skrev 2022-10-24 22:39:16 följande:

En fråga ang folsyra. Kan man få i sig för mycket? Äter apotek hjärtats gravid multivitaminer som innehåller 200% rdi av folsyra. Eftersom jag inte äter fisk tänkte jag börja ta även pharbio omega 3 gravid, men dessa innehåller också folsyra så jag blir fundersam

Minns att jag frågade samma sak om folsyra till min läkare under förra graviditeten. Hennes svar var att det inte var något man behövde oroa sig för, då man kissar ut överskottet :)
  • Banananne
    Hejsanhoppsanlillebror1 skrev 2022-10-25 12:29:17 följande:

Jag började blöda mycket och stora klumpar idag 😭
    gick hem från jobbet och ligger i sängen och äter chips ?
    lycka till med era juni-bebisar❤️❤️❤️

Nej vad tråkigt, beklagar 😔 Ta hand om dig ❤️
  • Banananne

Misstänker att denna tråd kommer dö ut lite, så vill bara önska er ett riktigt stort lycka till! Hoppas vi alla har små juni-bebisar nästa år! ❤️

Svar på tråden BF JUNI 2023