• DeJ

Varför säger hon ingen?

För någon månad sedan kände jag att det var rätt att säga de där orden till henne, "jag älskar dig".
    Innan dess hade vi pratat ofta om hur mycket vi tycker om varandra.
    Eller egentligen, jag har sagt "jag tycker om dig" och hon har svarat "jag tycker om dig också".
    Men hon säger det aldrig först.
    Och när jag säger/skriver "jag älskar dig" säger hon det inte tillbaka, men hon kan skicka hjärtan etc.
    Varför kan hon inte säga orden?

Vi har det bra och vi visar varandra oerhört mycket kärlek, men för mig och min osäkerhet skulle det vara skönt om hon sa hur mycket hon tycker om mig någon gång.
    För egentligen känner jag att hon tycker väldigt, väldigt mycket om mig.
    Så varför är det så svårt att säga orden?
    Hon vet att jag är beredd att göra allt för henne - jag är verkligen tokkär.

Vi har varit tillsammans i sju månader nu och stortrivs med varandra... åtminstone gör jag det, och hon ser ut att stortrivas hon med.
    Eller?

Hon behöver inte säga "jag älskar dig" om hon tycker att det är för stora ord.
    Men hon kunde väl vara först att säga "jag tycker om dig" någon gång?

Senast i dag hade hon chansen att säga det, då jag hjälpt henne med en för henne oerhörttuff pusselbit i hennes liv. Jag fick tre hjärtan på mess. Såklart uppskattade hon det jag hade gjort, men tre smilesar?

Jag känner mig orolig!

• Svar på tråden Varför säger hon ingen?
  • Anonym (,,,)

fråga henne rakt ut om hon inte vågar säga orden, eller om hon helt enkelt inte känner likadant som du. 

• Stanley89

Killar älskar en tjej när de får ha sex med henne regelbundet. Är mer komplicerat för en tjej att älska en kille 

• Anonym (S)

Du måste ju fråga henne. Misstänker att hon känner sig sårbar och därför inte vill säga nåt. Hon kanske har upplevt något trauma tidigare. En del behöver tid.

Varför skulle hon säga att hon älskar dig i samband med att du hjälpt henne med en tuff pusselbit...? Särskilt om hon aldrig har sagt det förut.

• Dexter dot com

Du får helt enkelt fråga om hon tycker om dig och varför hon aldrig säger det om hon nu gör det.

• Anonym (Förstår)

Hänt mig ett par gånger i livet att mannen sagt det först och jag inte kunnat säga det tillbaka. Då har jag också använt mig av hjärtan. För min del har det varit att känslorna inte varit lika starka som hans. Tror att du måste prata med henne.

• Anonym (S)
    Anonym (Förstår) skrev 2022-09-20 19:02:45 följande:

Hänt mig ett par gånger i livet att mannen sagt det först och jag inte kunnat säga det tillbaka. Då har jag också använt mig av hjärtan. För min del har det varit att känslorna inte varit lika starka som hans. Tror att du måste prata med henne.

Jo, men efter sju månader...? Borde man inte ha gjort slut vid det laget om man inte har så starka känslor?
  • Anonym (Förstår)
    Anonym (S) skrev 2022-09-20 19:16:41 följande:
    Jo, men efter sju månader...? Borde man inte ha gjort slut vid det laget om man inte har så starka känslor?
    Ja gud ja. Längre än så. Man kan tycka om någon och trivas ihop med personen utan att älska honom/henne.
  • Anonym (S)
    Anonym (Förstår) skrev 2022-09-20 19:31:24 följande:
    Ja gud ja. Längre än så. Man kan tycka om någon och trivas ihop med personen utan att älska honom/henne.
    Hm, trist. Och synd om den andra personen :(
  • Anonym (Förstår)
    Anonym (S) skrev 2022-09-20 19:33:29 följande:
    Hm, trist. Och synd om den andra personen :(
    Tror inte att det är så ovanligt att en av parterna har "överhanden" (inte lika starka känslor som den andra). Har det aldrig hänt dig?
  • Tecum

Hon trivs nog med dig men älskar dig inte. Skicka hjärtan är inte alls samma sak, det kan vänner också göra.

Kanske är hon den typ av person som har svårt med starka känslor, inte bara att uttrycka dem utan även att ha dem? Är hon tillbakadragen och kontrollerad även i andra sammanhang?

• Anonym (S)
    Anonym (Förstår) skrev 2022-09-20 19:37:42 följande:
    Tror inte att det är så ovanligt att en av parterna har "överhanden" (inte lika starka känslor som den andra). Har det aldrig hänt dig?
    På slutet av en relation så klart, aldrig från början. Har man inte särskilt starka känslor blir man ju inte ett par till att börja med, tycker jag känns mest logiskt.
  • Anonym (Förstår)
    Anonym (S) skrev 2022-09-20 20:32:20 följande:
    På slutet av en relation så klart, aldrig från början. Har man inte särskilt starka känslor blir man ju inte ett par till att börja med, tycker jag känns mest logiskt.
    Vet inte om jag missförstår dig nu, men menar du att man alltid har samma nivå av känslor i början av ett förhållande? För det har jag aldrig varit med om. Det kan växla under förhållandets gång, men jag tror att det är ovanligt att båda parter är lika kära.
  • Anonym (S)
    Anonym (Förstår) skrev 2022-09-20 20:50:46 följande:
    Vet inte om jag missförstår dig nu, men menar du att man alltid har samma nivå av känslor i början av ett förhållande? För det har jag aldrig varit med om. Det kan växla under förhållandets gång, men jag tror att det är ovanligt att båda parter är lika kära.
    Nej, det jag menar är att i början av en relation brukar man ha ganska starka känslor för en person. Har man så svala känslor att man inte ens kan säga till personen om man älskar hen, är kär eller vilka ord man vill använda så borde man aldrig ha blivit tillsammans och att det är synd om den andra parten som tror att de är tillsammans med någon som är kär i dem. Sedan skrev ju du detta:
    ...vilket jag tycker är otroligt tragiskt om man går så lång tid i en relation utan att känslorna utvecklas till att älska personen. (Sju månader var det frågan om här.)
  • Anonym (Förstår)
    Anonym (S) skrev 2022-09-20 22:03:57 följande:
    Nej, det jag menar är att i början av en relation brukar man ha ganska starka känslor för en person. Har man så svala känslor att man inte ens kan säga till personen om man älskar hen, är kär eller vilka ord man vill använda så borde man aldrig ha blivit tillsammans och att det är synd om den andra parten som tror att de är tillsammans med någon som är kär i dem. Sedan skrev ju du detta:
    ...vilket jag tycker är otroligt tragiskt om man går så lång tid i en relation utan att känslorna utvecklas till att älska personen. (Sju månader var det frågan om här.)
    Okej, tack för förklaringen, då förstår jag bättre. Håller dock inte riktigt med. Det behöver verkligen inte vara svala känslor bara för att man inte känner kärlek efter sju månader. Älska är riktigt stora ord. Jag tror helt enkelt att TS har starkare känslor för tjejen än hon har för honom. Det innebär inte att hon inte tycker mycket om honom. Om det är tillräckligt eller inte kan bara de bestämma. Min exman hade MYCKET starkare känslor för mig och var tidig med "Jag älskar dig": Det betyder inte att vi inte hade en fin relation de år den varade.
  • Blacknails86

Samtidigt finns det något positivt med att hon inte säger det tillbaka.
    Det betyder att hon har behov av att vara ärlig. Skulle vara värre om hon sa det tillbaka utan att mena det.
    Du behöver prata med henne. För efter ett halvår tillsammans brukar man nog börja veta om man älskar den andre eller inte. Och eftersom hon verkar vara ärlig av sig så får ni säkert till en bra diskussion också.

• Anonym (anonymus)
    DeJ skrev 2022-09-20 18:02:18 följande:
    Givetvis för att vi lärt oss att man Aldrig får säga till en kille att man älskar dom.
    För då blir dom oroliga (som du) och behåller intresset (jakten)

Its a game
  • Anonym (anonymus)
    Blacknails86 skrev 2022-09-26 10:55:07 följande:

Det är ett game bara

Se, han blir ju helt i brallan, just vad tjejjer vill
    Annars hade hon kunnat bjuda på ett jag älskar dig, i usa säger man det ju varje gång man lägger på luren, det är bara tre ord
Svar på tråden Varför säger hon ingen?