Anonym (S) skrev 2022-09-20 22:03:57 följande:
Nej, det jag menar är att i början av en relation brukar man ha ganska starka känslor för en person. Har man så svala känslor att man inte ens kan säga till personen om man älskar hen, är kär eller vilka ord man vill använda så borde man aldrig ha blivit tillsammans och att det är synd om den andra parten som tror att de är tillsammans med någon som är kär i dem. Sedan skrev ju du detta:
Anonym (Förstår) skrev 2022-09-20 19:31:24 följande:
Ja gud ja. Längre än så. Man kan tycka om någon och trivas ihop med personen utan att älska honom/henne.
...vilket jag tycker är otroligt tragiskt om man går så lång tid i en relation utan att känslorna utvecklas till att älska personen. (Sju månader var det frågan om här.)
Okej, tack för förklaringen, då förstår jag bättre. Håller dock inte riktigt med. Det behöver verkligen inte vara svala känslor bara för att man inte känner kärlek efter sju månader. Älska är riktigt stora ord. Jag tror helt enkelt att TS har starkare känslor för tjejen än hon har för honom. Det innebär inte att hon inte tycker mycket om honom. Om det är tillräckligt eller inte kan bara de bestämma. Min exman hade MYCKET starkare känslor för mig och var tidig med "Jag älskar dig": Det betyder inte att vi inte hade en fin relation de år den varade.