• Anonym (Hannah)

Hjälp med namn till Elton & Edith

Hej alla namntyckare där ute! Har sett att andra lägger upp tråd för tips om sina namn-alternativ här. Nu är snart lillasyster till Elton och Edith här och vi kan bara inte bestämma oss mellan Ella och Ellen. Vilket tycker ni är finast? 

• Svar på tråden Hjälp med namn till Elton & Edith
  • Embla twopointoh
    Anonym (Hannah) skrev 2022-09-17 18:04:43 följande:
    Hjälp med namn till Elton & Edith

Hej alla namntyckare där ute! Har sett att andra lägger upp tråd för tips om sina namn-alternativ här. Nu är snart lillasyster till Elton och Edith här och vi kan bara inte bestämma oss mellan Ella och Ellen. Vilket tycker ni är finast? 

Ellen, alla gånger. Ella är så vanligt att det är tråkigt, och det är sannolikt att det kommer att finnas flera Ella i samma klass/grupp. INte så kul att jämt få heta "Ella B". Ella känns också som ett smeknamn på typ Isabella eller Ellinor, så även om Ellen från början också var ett smeknamn (på Helen), så känns det mer rejält.
  • Anonym (Malin)

En tanke, även om ni bestämt er för namnen kanske  

Låt alla barnen börja på E men sedan "unik" andra bokstav. 

Så typ 
    Elton, Edit och...

Ebba
    Edda
    Eden
    Eivor
    Emma
    Emmy
    Embla
    Enya
    Essy
    Esther
    Erica
    Ethel
    Eva
    Evy
    Evelyn

osv. 

men av era förslag. Ella.

• Anonym (Hannah)
    GladNi som skriver Ella framför Ellen, vad är motiveringen till att ni tycker att Ella är finare? 
  • Anonym (H)

Elton och Edith, vilka fina namn! Ellen tycker jag är lite uttjatat, kanske för att jag känner många Ellen. Så jag tycker Ella av dom två, även om det verkar vara väldigt populärt nu. Eden är också fint tycker jag

• Anonym (Damen)

Elvina. Om ni vill ha nåt ovanligt.

• Anonym (H)
    Anonym (Damen) skrev 2022-09-18 14:19:24 följande:

Vad fint, har aldrig hört det namnet - jag tycker mkt om Elvira, lite likt men ändå väldigt olika 
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (Damen) skrev 2022-09-18 14:19:24 följande:

Tack men vi är inte ute efter något ovanligt namn utan vi står och velar mellan Ella och Ellen helt enkelt
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (,µönlj) skrev 2022-09-17 19:59:17 följande:

Innan jag läste ts så trodde jag att du ville ha namnförslag och min första tanke var Ella, så välj det Men Ellen är också fint om hon sen ser mer ut som en Ellen  

Såå nyfiken på detta! Hur tycker du att en Ella respektive en Ellen ser ut?  
  • Embla twopointoh
    Anonym (Hannah) skrev 2022-09-18 07:45:54 följande:
    GladNi som skriver Ella framför Ellen, vad är motiveringen till att ni tycker att Ella är finare? 
    Ella är mer gulligt och småflicksaktigt, ett ganska mjukt namn. Ellen är mer rejält, mer i stil med Edith, och passar bättre på en vuxen, självständig kvinna. Tycker jag.
Svar på tråden Hjälp med namn till Elton & Edith