Härjedarling skrev 2022-09-21 08:15:22 följande:
Så fungerar det dessvärre inte att tänka för mig. Spelar ingen roll om personen är betydelselös för mig. De allra flesta människor är jävligt betydelselösa för mig (förlåt för svordom, ville bara förstärka!) Och det är just DET jag reagerar på så starkt; vad har en obetydlig liten skit som inte ens känner mig för rätt att yttra sig överhuvudtaget?!
Anhöriga och andra betydelsefulla personer känner jag väl, och jag förstår att de inte menar sånt de säger i frustration/vredesmod! Och därför kan jag skaka av mig lätt när det gäller nära & kära och släppa det och gå vidare. Tycker det är jättekonstigt att ingen annan än jag verkar resonera så!? Att alla jag pratat med om sånt här blir otroligt sårade av nära & käras kommentarer, men bryr sig inte om främlingar eller andra betydelselösa är elaka! Känner de inte sina nära och kära eller vadå? Litar inte på dem? Verkar inte som speciellt kära relationer!!
Ah du tänker så :) Jag tycker det är jättebra att du lyckas skaka av dig vad dina närmaste anser, att du ändå kan se de relationerna på ett så bra sätt. När det gäller främlingar då så borde det rent logiskt vara enklare. Förstår vad du menar där men har inte mycket till lösning för dig. Möjligen att se dem som flugor som surrar runt en häst, den viftar till med svansen och bryr sig inte mer än så. Man går vidare med sitt liv.