Nyans (partiet)
Partiet kommer in i minst två kommuner: Landskrona och Botkyrka.
Väldigt nära att komma in i Malmö också.
Partiet Nyans är nu Sveriges nionde störta parti
www.expressen.se/nyheter/nyans-inrostade-i-tva-kommunfullmaktige/
Partiet kommer in i minst två kommuner: Landskrona och Botkyrka.
Väldigt nära att komma in i Malmö också.
Partiet Nyans är nu Sveriges nionde störta parti
www.expressen.se/nyheter/nyans-inrostade-i-tva-kommunfullmaktige/
Som förväntat alltså. Missar riksdagen men kommer in i ett antal kommuner. De lär inte bli mindre i nästa val.
Det sätter ju också Socialdemokraterna i en knepig sits.
Antingen föra en politik som lockar tillbaka de som röstat på Nyans i detta val eller föra en politik som lockar tillbaka de gamla sossar som nu röstat SD.
Jag gissar på att S siktar på de som lämnat partiet för SD. Helt enkelt för att de är så många fler. Än så länge.
Vad tänker du om att partiet Nyans kom in i två fullmäktigeförsamlingar, i Landskrona och Botkyrka?
Det är en katastrof i mina ögon. Jag har ju flytt från islamistiskt förtryck och att vi skulle få ett parti i Sverige, som visserligen är väldigt litet men som kommit in i två fullmäktigeförsamlingar, det är ett misslyckande.
Detta
Men det är ju S interna problem att hantera
Omar Makran, oklart för mig vem det är me han signerar som "poddare" , kräver att Nyans skall stigmatiseras och isoleras - för att de inte skall växa i storlek.
www.expressen.se/debatt/darfor-bor-vi-frysa-ut-och--stigmatisera-partiet-nyans-/
Herre Jösses!
Vi ska alltså använda samma metod mot Nyans som varit så framgångsrik (ironi) som Sverigedemokraterna? Vad är det för fel på folk?
Ordet han inte vågar skriva ut är "återvandring"