Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Centerns vägval

Flash Gordon skrev 2023-01-13 17:08:19 följande:

Jag vet inte, jag ..

Vi lever i ett skruvat kosmos verkar det som där Demirok ursäktas de misshandlar han är dömd för - och det är bara de som han är DÖMD för - för att han är Centerpartist.

Han är därtill en av de drivande bakom Centerns inkludering av islamister i partiet, som hon som dömde utifrån släktens rykte i Solna tingsrätt.

Och han beter sig som en aktivist på nätet där han "hatar" vita män.

Men han är "lyssnande" säger centerpartisterna. Han är ursäktad, säger övriga vänstern.

Vi får väl se om de väljer honom i slutänden. Gör de det så blir det en intressant resa och det sänker ju nivån rätt så rejält på vilka krav man kan ha på politikerna och vad man kan klandra dem för.

Det var en krönika i tidningen: hur är man skapt om man skallar någon?
    www.expressen.se/kronikorer/karin-olsson/vem-skallar-en-annan-manniska/

Nej, det han gjorde ursäktas inte alls utan man ser mer till vad han har gjort de senaste 20 åren.

Han hatar verkligen inte vita män utan har uttalat sig om en viss liten undergrupp vita män som du väl känner igen.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Rataxes skrev 2023-01-14 12:13:12 följande:
    Det ska bli intressant att höra om nyssmisshandlaren kan få lantbrukarna och glesbygdsborna att.återvända till centerpartiet
    De som vill kan vara kvar hos SD och nyssnazisterna och de nuvarande nazisterna.

Still a free country you know
  • nihka
    Tecum skrev 2023-01-14 13:03:31 följande:
    Tja, vilket är värst, en som gjort fel i ungdomen eller vuxna som fått folkets förtroende i val nu men ljög dem rakt upp i ansiktet? 
    Spelar ingen roll. SD-kramarna kommer att vara emot alla som inte kramar SD. SD är det enda politiska parti i Sverige där man inte får välja bort ett samarbete med dem utan att klassas av dem som kriminella och antidemokratiska enkom för att man väljer bort dem.
  • nihka
    Tecum skrev 2023-01-14 15:38:15 följande:
    Ja sakfrågorna kommer alltmer i skymundan, det handlar mest om vem som kramar vem.
    Ideologi vilket ofta styr vem man kramar och inte är riktningen sakfrågorna får.
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2023-01-14 20:15:38 följande:
    Tänk, det där med sakfrågor och kramar ... det är precis som det har varit sedan SD kom på tapeten på riktigt, första gången kring 2006.
    Precis! När tänkte ditt SD bilda regering ihop med MP? Eller är det "beröringsskräcken" som sätter stopp för ditt SDs kramande av MP? 
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2023-01-16 20:03:05 följande:
    Politi är en förstroendebransch.

Han hade kunnat klara spg förbi detta om han varit öppen och rak om saken - vi har trots alt haft en socialdemokratisk minister som hörde hemma i Vit Makt-rörelsen när hon var yngre.

Men han väljer att tiga och hoppas att ingen kommer på det. Sedan när det avslöjas väljer han att spela ned och förminska och uppenbara lögner. Sanningen måste dras ur honom med tång. Bit för bit. För varje nytt avslöjande en tveksam ursäkt.

Precis allt man inte ska göra för att inte inge förtroende.

Nu börjar jag tvivla på om de ens kommer att välja killen överhuvudtaget

www.expressen.se/nyheter/kritiken-i-centerpartiet-efter-valet-av-muharrem-demirok/
    www.expressen.se/ledare/linda-jerneck/himmel-vilken-otur-du-har-muharrem-demirok/
    Fast nu gick det som vanligt inte till så som du fantiserat ihop. Du och ditt SD låter rejält bekymmrade så allt pekar på att Demirok är ett bra val för C.
  • nihka
    Rataxes skrev 2023-01-16 08:16:46 följande:
    Det är partimedlemmarna som avgör om de vill fortsätta köra partiet i botten. Inte mig emot. Då kan de inför valet 2026 lansera en kandidat som tar tillbaka partiet till borgerligheten. En kandidat som väljer sakpolitik med landsbygdens människors bästa och ett borgerligt miljösamvete.
    JaInte det identitetspolitiska haveri med stureplansperspektiv som Lööf och hennes företrädare förvandlat partiet till.
    Det kan behövas ett riktigt miljöparti och det skulle C kunna vara istället för den identitetspolitiska haschpsykos med fascistiska tendenser som MP utvecklats till.
    Ja, det är Centern som bestämmer över sitt parti. Det där med demokrati kan vara en riktig bummer, eller hur!
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2023-01-18 09:42:50 följande:
    Jag tror du missförstår grovt. Jag har inget emot att Centern väljer den killen så jag driver inga "drev". Däremot är jag genuint förundrad över att de ens funderar på att välja killen.

Nu har han till och med lovat i TV att de två gånger han dömts för att ha misshandlat människor är det ENDA gången han NÅGONSIN varit våldsam mot någon annan. Tro´t den som vill.

Sedan har du allt det nya med hans rasism och hat mot vita (män) på Twitter och det faktum att han varit drivande för att få in islamister på positioner inom Centerpartiet.

Tråden handlar om Centern. Alltså såldes varken om "högern" eller om regeringen.
    Jo, du ingår i drevet. Mycket tydligt så. Du driver bland att Demirok skulle ha varit våldsam fler gånger som inte kommit till polisens kännedom. Och så låtsas du som att han hatar alla vita män och är islamist.

Jepp. Drev.

Han är ingen "kille" utan en vuxen man på över 40 år.

Toppen! Du slutar du skriva en massa kärleksförklaringar om ditt SDs marionettregering i tråden som handlar om missnöje med regeringen. Tro't den som vill
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2023-01-18 08:47:37 följande:

Och dubbel medborgare är han visst också.

Turkiskt som är hans hemland och ursprungliga samt det svenska som han fått efter att ha kommit till Sverige.

Spännande med en person med dubbelt medborgarskap och därmed dubbla lojaliteter som siktar på att leda Sverige.

www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/JQl4m6/muharrem-demirok-c-ar-medborgare-i-turkiet

Heja Centern!

Nästa steg för dig och ditt SD är att försöka ändra på det och utvisa honom.
  • nihka

Grattis Centern och Muharrem Demirok! Ska bli spännande att följa.

Om megafonhögern hade varit nöjda hade jag inte bara blivit förvånad utan riktigt orolig

Svar på tråden Centerns vägval