Inlägg från: Så allting gick |Visa alla inlägg
  • Så allting gick

Centerns vägval

Tecum skrev 2023-01-14 13:03:31 följande:
    Tja, vilket är värst, en som gjort fel i ungdomen eller vuxna som fått folkets förtroende i val nu men ljög dem rakt upp i ansiktet? 
    Tror det ändå är värst att han en dömd brottslig som partiledare och politiker, han fick straff. vi vet att folk fått avgå från att bara inte betalat TV-lisens.
    Börja låta dömda och straffade personer representera Sverige ska vi inte göra.
    -

Den första domen föll 1995 och ska enligt Demirok ha haft sin upprinnelse i ett bråk på den gymnasieskola där han gick. Andra gången han dömdes var 1999 efter vad Demirok beskriver som ?ett onödigt tjafs? på en studentfest.

SVT Nyheter Öst har tagit del av domen från 1999. Demirok dömdes då till villkorlig dom med samhällstjänst fyrtio timmar för misshandel. Enligt domen ska han ha slagit en annan man två-tre gånger i huvudet.

I samma dom framgår det att Muharrem Demirok tidigare dömts av Huddinge tingsrätt till 70 dagsböter för misshandel 1995.
    www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/centerns-kandidat-muharrem-demirok-domd-for-misshandel

• Så allting gick
    Tecum skrev 2023-01-16 16:37:29 följande:
    Det är en intressant fråga hur tidigare brottslighet där personen "avtjänat" sitt straff ska bedömas. Innebär det livstid på arbetsmarknaden och för förtroendeuppdrag? Det går i så fall mot lagens intentioner där den som dömts och avtjänat sitt straff anses vara likvärdig med alla andra sökanden. Undantag finns, pedofiler ska inte ha hand om barn, en förskingrare kan knappast bli bankdirektör. Men när brottet inte har någon koppling till yrket? Är det ändå livstid?
    Men det var inte bara misshandel, minns jag läst om någon haschplanta eller kocka, något liknande, var en händelse i Australien.
    Vi alla vet att det betyder livstids avstängning för inresa till Australien ifall man begått brott där.

Han berätta om detta själv, sök eller måste jag söka.
  • Så allting gick
    Så allting gick skrev 2023-01-16 20:41:24 följande:
    Men det var inte bara misshandel, minns jag läst om någon haschplanta eller kocka, något liknande, var en händelse i Australien.
    Vi alla vet att det betyder livstids avstängning för inresa till Australien ifall man begått brott där.

Han berätta om detta själv, sök eller måste jag söka.
    Var under sin utbytestid i Australien, testade han också en marijuanakaka tillsamman med några vänner, berättar han. anledning o berätta något sådant är nog inte för att bara lätta på hjärtat.

www.di.se/nyheter/muharrem-demirok-foreslas-som-ny-c-ledare/

Vad jag vet, på några av mina arbetsintervju brukar straff register plockas fram, även värsta utfrågningen, där man berättar redan innan, lika bra du berättar alla lik i garderoben, vi kommer dra fram dom förr eller senare.

Även annons, Svensk medborgare, och ostraffad är ett krav. bla FOI har dessa krav, självklart ska en partiledare ha dessa krav, var man ung o dum, även villkorlig fängelsedom, dvs han har legat relativt högt på straffskalan.
    Självklart ska man bli bortvald. Vart ska man annars dra gränsen?
Svar på tråden Centerns vägval