• Sthlm91h

Funderar på att ha en affär, hur går man tillväga?

Lever nuvarande i ett sexlöst förhållande då min sambo har insett att hon gränsar till asexuell. 
    Vill inte lämna min sambo men vill ha mer aktivt och roligt sexliv, så har börjat funderar på att ha en affär. Ni som vart i samma sits, hur gick ni tillväga och vart träffar man likasinnade personer?

• Svar på tråden Funderar på att ha en affär, hur går man tillväga?
  • Anonym (Mr Right)

Snacka med din fru.

Vill hon absolut inte ha sex med dig så kanske hon accepterar att du löser det med någon annan. Trivs ni ihop så så testa det.

Ett sexlöst förhållande med den man lever med håller nog inte länge dock. Man lever ju inte ihop med sin bästa kompis så ni kanske ska dela på er.

Att ha en affär är bara omanligt och ger inget annat än ångest. Så är det med den saken.

• Sthlm91h

Tack för ditt svar. 
    Dock inte vad jag frågade om, någon annan som har erfarenheter att dela med er av?

• Anonym (Ordning)
    Sthlm91h skrev 2022-09-13 10:28:32 följande:

Tack för ditt svar. 
    Dock inte vad jag frågade om, någon annan som har erfarenheter att dela med er av?

Jaså, du vill bara ha medhåll? Du fick ett bra svar. Läs det igen och fundera sedan på vem du är, och hur du vill behandla den du trots allt valt att leva ditt liv med - är hon inte värd mer?

• Anonym (Fjongen)

Beror lite på vad du är ute efter? Söker du enbart en kvinna för diskret sex på dom kontaktsajter som finns så har du väldigt hård konkurrens. Möjligen kan du hitta en överåldrig fet padda.

Söker du ett par kan det möjligen vara något enklare, men då får du stå ut med att kvinnans partner vill stå och se på när du tar hand om henne. Känns väl sådär....

• Anonym (absolut)
    Sthlm91h skrev 2022-09-13 10:28:32 följande:

Tack för ditt svar. 

Jag har erfarenhet som jag kan dela med mig av... mitt ex tänkte som du, var lika döv som du och gjorde som du tänkt göra. Det det var anledningen till att jag dumpade henne, vi numera avskyr varandra, vi båda gick miste om halva tiden med våra barn
Svar på tråden Funderar på att ha en affär, hur går man tillväga?