Hur får jag honom att förstå att jag inte är intresserad
Izza85 skrev 2022-09-10 10:59:22 följande:
Hur får jag honom att förstå att jag inte är intresserad
Hej jag bo i ett flerfamiljshus sen 9 år tillbaka och det har flyttat in en man i huset som jag bara varit artig emot och sagt hej till.
Han la till mig som vän på facebook för någon månad sen och jag godkände inte det, sen började han skriva på Messenger till mig att jag var söt och sötnos till mig, svarar då att kalla inte mig det jag känner inte ens dig. Han skriver då att jo du är så söt. och att han skulle göra vad som helst för att jag ska må bra, jag tycker det känns obehagligt så jag svarar inte, han fortsätter och skriver massa hjärtan och förlåt. Dagen efter hänger det en påse utanför min dörr med blommor och choklad och en lapp där det står förlåt på. Hör då av mig till min granne och berättar vad som har hänt men svarar honom ej. En stund senare får jag ett mess som lyder: gillade du blommorna? Jag svarar att jag inte är intresserad och att jag dejtar någon redan. Får som svar att jag är intresserad av dig och jag väntar till du är redo. Sen blir det tyst några veckor tills igår då han skriver och frågar hur jag mår att han inte sett mig på ett tag. Svarar kort jo tack mår bra upptagen nu. Han svarar att han bott här i 8 år nu och jag inte behöver döma honom efter utsidan och att han vill ta promenad med mig. Sen skrev han igen att han väntar på mig att vi ska ta promenad och massa hjärtan. Jag känner mig väldigt obekväm av honom och att vi bor i samma hus och att han inte ger sig trotts att jag sagt att jag inte är intresserad. Han är i 30 års åldern från Syrien. Jag själv är 37 svensk och har en dotter på 15, har hund med så går ut och in från huset mycket, han bor på första plan mot dörren. Hur ska jag göra? Nu vill jag knappt gå ut för jag är rädd att stöta på honom.
Spara konversationerna från historiken i messengern som bevis. Skriv i mesengern ett sista mess att du är inte intresserad av honom.. Inget mer, sedan så blockera du honom även på mesengern.
Skulle han lämna blommor till dig, vid din dörr, så går du ner till hans dörr och ställer blommorna där.
Fast det vettigaste du kan göra är att polisanmäla honom.