Boomsin skrev 2022-09-18 12:02:03 följande:
Jojjanas: Ja det har du rätt i. Jag har kanske längre luteal fas. Jag brukar nångång under min menscykel få ont i ena äggstocken vilket jag tror är ägglossning =D
Ägglossningstest är ett bra tips men tyvärr så är sådana test inte trovärdiga när man har pcos då de kan ge falskt positivt resultat (vad jag har läst mig till). Sist jag var gravid blev jag enligt uträkning från ultraljud gravid på cykeldag 32.
Tempa gör jag emellanåt, haha, ska försöka göra det mer regelbundet! =D
Är det nån här som brukar känna sin ägglossning? Vad har ni för symtom/känningar?
jag trampade förr men orkar inte sen jag fick barn och sover så oregelbundet. Men jag känner ändå min äl jättetydligt och har alltid gjort.
först ca 5-6 dagar innan brukar det börja känna halkigt på pappret när jag torkar mig, och blir sen mer och mer äggviteflytningar. känner mig ofta mer kåt dessa dagar. Sen brukar det komma en ömhet, känner mig liksom svullen i nedre delen av magen, och till sist eskalerar det och gör skitont ofta bara på ena sidan och plötsligt så är det borta och flytningarna med. Enligt temp när jag tempade så var det då ägget släppt.
vad har du för känningar?