• JSAG

BIM oktober - 2022

Jag hoppar också in i tråden!Glad

4/10 ettanvandarnamn123
    4/10 Drömmar22
    5/10 ametisten91
    5/19 katch91
    6/10 Trana123 
    6/10 Hannis1983 
    6/10 TrueResolution
    8/10 Cocachins
    8/10 Cykelhjul
    10/10 andromeda236
    10/10 Jojjans
    12/10 Barbrastreisand 
    16/10 maymom 
    18/10 JSAG
    20/10 Ellie0411

• JSAG
    Capprea skrev 2022-09-18 09:53:13 följande:

Hej! Hoppar in här. mensen kom igår så nu är det nya tag, BIM 17/10
    Är på andra försöket. Vi har två lite äldre barn men insåg i somras att vi så gärna vill ha ett till. Så ska ge det ett år, blir det inget så var det väl inte meningen, men nu vill jag ju bara att det ska fastna!! :)
    jag ser att flera använder ägglossningstest som visar glad gubbe, vad är det för märke? 

4/10 ettanvandarnamn123
    4/10 Drömmar22
    5/10 ametisten91
    5/19 katch91
    6/10 Trana123 
    6/10 Hannis1983 
    6/10 TrueResolution
    8/10 Cocachins
    8/10 Cykelhjul
    10/10 andromeda236
    10/10 Jojjans
    12/10 Barbrastreisand 
    12/10 Sanlin1990
    13/10 A13xandra13
    13/10 Rosen3
    15/10 Roxwell 
    16/10 maymom
    17/10 Banananne
    17/10 PinknFluffy
    17/10 Capprea
    18/10 JSAG
    20/10 Ellie0411

Det är ClearBlues tester :) själv använder jag den rosa, finns även en lila!
  • JSAG
    Trana123 skrev 2022-09-25 09:03:20 följande:
    😍😍😍
    Stort grattis!❤️
  • JSAG
    Sanlin90 skrev 2022-09-25 13:46:15 följande:

Grattis trana!!

tror ni det börjar bli en ökning här eller brukar äl test va starkare tidigt på dagen?

Tror definitivt på en ökning! Jag har fått ökning på eftermiddagarna.

Ta ett i eftermiddag och ett imorgonbitti, lycka till🙏🏼

• JSAG
    jordgubbsfelle skrev 2022-09-28 21:02:13 följande:

Tjenixen allihopa :) åhhh har varit inne och läst i denna tråden i flera dagar men inte vågat skriva något. Är ny på både familjeliv och skaffa barn-grejen! Men jag behöver verkligen någon att skriva av mig till. Jag och sambon är fortfarande väldigt hemliga med att vi försöker skaffa barn så jag behöver snacka med någon i samma sits. Jag berättar lite om min sits så kanske jag förhoppningsvis hittar någon här som har en liknande situation!

Jag har väldigt oregelbunden mens (cyklarna ligger på mellan 40-110 dagar?). Har sökt hjälp men skickas mest runt bland läkare och väntar på att bli kallad just nu. vi har kört utan preventivmedel sedan nov-21 men inte skrivit försökt skaffa barn. Men i sommar kände vi att vafan, varför bli det inget av det? Så från och med slutet av juni började jag med ÄL-test varje dag (eftersom jag aldrig har en aning om när mensen kommer). För 10 dagar sedan (på menscykeldag 89) TROR jag att jag fick mitt första positiva ÄL-test. Lägger upp en bild, det är nr 18 (18 sep) jag tolkar som positivt. Vad tror ni? Är det testet positivt?

Om fallet är så är min BIM 4/10. Jag kan inte tänka på något annat än att jag förhoppningsvis är gravid sen dess. Varje vaken minut! Och jag är SÅ rädd för fallet om jag inte är gravid. Jag har köpt hem ett testa tidigt-gravtest jag tänkte ta på fredagmorgon, på BIM-3. Hoppas hoppas hoppas. annars kanske det dröjer ytterligare 100 dagar till nästa försök vi har? hur hanterar ni denna väntan?! Den tar kål på mig! Grattis till er som plussat och för er andra håller jag mina tummar!! Hoppas någon orkar läsa och svara på en orolig tjej hehe.. kram till er alla superkvinnor!

Välkommen hit!
    Tycker absolut se en stegring, möjligtvis kanske de va en stegring på 17 som du missade🤷🏽?♀️? själv använder jag CB digitala test (rosa) dyra men pålitliga! 
    Jag hade också långa cykler på 50 dagar i snitt och fick nyligen utskrivet Letrozol, min cykel gick från 50 till 31-34 dagar!
    Håller tummarna för dig imorgon🙏🏼

• JSAG

Fick glad gubbe 2/10. Flo appen förutsäger ägglossning 3/10. Fick till det både 29,30 sep och 2,3,4 okt. Den 5/10 började mina äggvite-flytningar försvinna och blev mer krämig. Från den 6/10 vet jag haft i princip konstant känning i höger äggstock i form av, ilning, stick, kramande. Tänker att de är alldeles förtidigt för ägget att fästa. Någon som upplevt liknande, eller har någon gissning på vad det kan vara? 🥰

• JSAG
    Anonymcola skrev 2022-10-08 15:14:43 följande:

JSAG- kan inte citera av någon anledning men angående dina känningar så brukar jag känna så efter varje ägglossning tror det är att man kan känna av lite efter själva ägglossningen också. Dock hade jag även starka ilningar runt BIM när jag var gravid (slutade i missfall i augusti) så om det håller i sig kan det absolut vara något. Men första dagarna efter ÄL är det nog mest troligt ?efterkänningar? av ägget/ägglossningen:) 

Tack för ditt svar! Går i samma tankar! Kanske kan vara när ägget ?transporteras genom äggledaren?? 
    hoppas verkligen de håller i sig när de närmar sig BIM :)
  • JSAG
    Amaaanda00 skrev 2022-10-10 15:08:54 följande:

ÄL+4/5 idag och det kliar redan massor i fingrarna, hur ska man kunna hålla sig från att ta ett graviditetstest. vet ju att det är på tok för tidigt, antagligen har ju ägget inte ens haft en möjlighet att fästa än.. men det här väntan.. 

Väntan är fruktansvärd!
    Vill bara få veckan att gå så att de blir torsdag/fredag.
    Har jättelåg stubin just nu och blir typ arg för
    minsta lilla på min stackars sambo😩
  • JSAG
    TrueResolution skrev 2022-10-11 11:37:53 följande:

Letar precis som många av er andra och i vanlig ordning symptom i kroppens varje vrå dessa dagar mellan ÄL & väntan på mensen. besvikelsen över noll symptom börjar ta över och väntar mig ingenting denna månad längre. 

testoman som man är så testar jag som vanligt alla dagar mellan äl och mens "just in case"... (idioti men ändå) och fick imorse detta? Är det spök eller vad tror vi? Precis när man lugnat ner sig och släppt hoppet Gråter
    översta är doppat i vatten, undre är morgonurin 

Där är absolut något!!!🙌🏼 
  • JSAG

Tog ett test imorse, CD10/11? är de bara jag eller är där en svag skugga, eller är de spökstreck?🙏🏼
Svar på tråden BIM oktober - 2022