jordgubbsfelle skrev 2022-09-28 21:02:13 följande:
Tjenixen allihopa :) åhhh har varit inne och läst i denna tråden i flera dagar men inte vågat skriva något. Är ny på både familjeliv och skaffa barn-grejen! Men jag behöver verkligen någon att skriva av mig till. Jag och sambon är fortfarande väldigt hemliga med att vi försöker skaffa barn så jag behöver snacka med någon i samma sits. Jag berättar lite om min sits så kanske jag förhoppningsvis hittar någon här som har en liknande situation!
Jag har väldigt oregelbunden mens (cyklarna ligger på mellan 40-110 dagar?). Har sökt hjälp men skickas mest runt bland läkare och väntar på att bli kallad just nu. vi har kört utan preventivmedel sedan nov-21 men inte skrivit försökt skaffa barn. Men i sommar kände vi att vafan, varför bli det inget av det? Så från och med slutet av juni började jag med ÄL-test varje dag (eftersom jag aldrig har en aning om när mensen kommer). För 10 dagar sedan (på menscykeldag 89) TROR jag att jag fick mitt första positiva ÄL-test. Lägger upp en bild, det är nr 18 (18 sep) jag tolkar som positivt. Vad tror ni? Är det testet positivt?
Om fallet är så är min BIM 4/10. Jag kan inte tänka på något annat än att jag förhoppningsvis är gravid sen dess. Varje vaken minut! Och jag är SÅ rädd för fallet om jag inte är gravid. Jag har köpt hem ett testa tidigt-gravtest jag tänkte ta på fredagmorgon, på BIM-3. Hoppas hoppas hoppas. annars kanske det dröjer ytterligare 100 dagar till nästa försök vi har? hur hanterar ni denna väntan?! Den tar kål på mig! Grattis till er som plussat och för er andra håller jag mina tummar!! Hoppas någon orkar läsa och svara på en orolig tjej hehe.. kram till er alla superkvinnor!
Välkommen hit!
Tycker absolut se en stegring, möjligtvis kanske de va en stegring på 17 som du missade🤷🏽?♀️? själv använder jag CB digitala test (rosa) dyra men pålitliga!
Jag hade också långa cykler på 50 dagar i snitt och fick nyligen utskrivet Letrozol, min cykel gick från 50 till 31-34 dagar!
Håller tummarna för dig imorgon🙏🏼