Inlägg från: Cykelhjul |Visa alla inlägg
  • Cykelhjul

BIM oktober - 2022

Även jag hoppar in i denna tråd. Tråkigt att vara tillbaka i yterligare en BIM tråd men samtidigt lite mysigt med så många andra som delar resan. 

Blev riktigt nere förra BIM, trodde verkligen det hade tagit sig och hade nog liiite för höga förhoppningar då BIM var på sambons födelsedag och jag hade målat upp en mentalbild där han skulle få ett positivt gravtest i födelsedagspresent.

Denna månad är BIM på MIN födelsedag istället, så den här månaden ska jag verkligen försöka att inte måla upp något drömscenario SkämsSkrattande

4/10 ettanvandarnamn123
    4/10 Drömmar22
    5/10 ametisten91
    5/19 katch91
    6/10 Trana123 
    6/10 Hannis1983 
    6/10 TrueResolution
    8/10 Cocachins
    8/10 Cykelhjul
    10/10 andromeda236
    10/10 Jojjans
    12/10 Barbrastreisand 
    16/10 maymom 
    20/10 Ellie0411

• Cykelhjul

Trueresolution - Haha jag tänkte precis skriva samma fråga Skrattande

För min del så har jag (för mitt eget välmående) försökt sluta med det eviga testande med ÄL stickor, slappna av mer, inte analysera etc. Jag tog även en liten paus från Familjeliv för annars läser jag alla symptomstrådar och tips.

Jag har ätit bidrottninggele och munkpeppar den här månaden och enligt appen är det ÄL idag. Så NU är jag nog inte så chill längre och känner efter lite för mycket igen när det är dags för ägglossningen haha.

Det har dock vart till stor hjälp för mig och sambon att ta ett litet steg tillbaka och slappna av. Sexet har kommit mer naturligt och är definitivt mer njutbart när vi båda slappnar av och det inte schemalagt. Det dödade lusten rätt rejält och vi fick kämpa lite med den delen. Men jag hoppas ändå som tusan, det är svårt att vara chill och go with the flow med den känslan, så känner verkligen att nu är det väntans tider igen från ÄL till BIM Skrattande

• Cykelhjul
    Jojjans skrev 2022-09-23 12:51:52 följande:

Samma här! Men vad skönt att din man är på samma spår iallafall. Lider med alla som ensamma planerar allt och till på köpet ska försöka förföra en man när man inte själv är sugen. 

hos oss har jag börjat lägga över ansvaret på sambon. Jag säger närjag kommer få äl och så får han göra upp en planering vilka dagar vi ska köra. sannolik äl är på tisdag-onsdag, så blir väl första försöken i helgen. Har inte fått något fertilt sekret än men lär väl komma igång vilken dag som helst. Då kör vi. 

Gud vad smart! 
    I mina "bittra" stunder så har jag vart rätt arg på sambon som inte är inne i samma karusell typ.. Han är med men inte med. Jag har loggat, tar medicin, ÄL tester, Grav tester och ska säga till när ÄL är. 

Tar det sig inte denna månad så är det fasiken hans ansvar från och med nu xD
  • Cykelhjul
    TrueResolution skrev 2022-09-25 19:41:48 följande:

Hur tänker ni andra kring planned sex?  

beräknad ÄL igår lördag, ska man safea och köra idag, söndag med eller tror ni loppet är kört? Nalle

ni som planerar att timea in ÄL, hur "planerar" ni in era dagsr att mysa till det på? 

Vi har försökt att inte planera sexet den här månaden utan bara ligga när lusten faller på. Men igår visade sig en glad gubbe och vi låg motvilligt med varandra då båda egenligen var super trötta och helt slut. Skulle väl "behöva" ligga idag också egentligen antar jag då ägger släpper 24h efter glad gubbe? haha 

• Cykelhjul

En fråga till er gällande sex och ägglossning. 

Är det flera som får ont av sex vid ÄL? Det känns som underlivet har svullnat igen, så pass att sambon inte riktigt kommer in ibland. Som att tappen är jätte jätte långt ner och det känns rejält i magen dessutom.  

Det är ju då kroppen ska vara som mest sugen, men min jobbar emot mig Skrikandes

• Cykelhjul
    Andromeda326 skrev 2022-09-26 10:50:17 följande:
    Känner samma, får ömma bröst och känslig livmodertapp så det är inte jättefestligt för min del att ligga runt äl.
    Hannis1983 skrev 2022-09-26 12:16:55 följande:

Samma här känner mig så öm i samband med äl. så skönt att det är flera 😃

Gud vad skönt man inte är ensam! Jag har känt mig som en alien haha Skrattande

• Cykelhjul
    medioker skrev 2022-09-28 13:15:05 följande:
    Någon som kan ana något? ÄL+10 tror jag, ser lite tydligare i verkligheten då upplösningen blir kass här..
    Även jag ser! SkrattandeHjärta
  • Cykelhjul
    Boomsin skrev 2022-09-29 09:29:59 följande:

Igår fråga mannen mig om jag var gravid för han tycker att  jag varit lite hormonell och dragit på mig vätska (han pekade på dubbelhaka området haha dumma karl hahaha)
    Jag testa mig idag på vad jag tror är äl+8 men jag vet inte säkert Oskyldig blev ett fett minus. Blev såklart besviken för med varje minus dör hoppet något. Men än är det tid kvar!
    Fler som testat sig? 

hahah dumma karl som sagt! xD Men hoppet är som du säger ännu inte ute så vänta två dagar och ta ett nytt test! :D 
    Idas123 skrev 2022-09-29 09:41:14 följande:
    Vad tror ni? Äl +10 tror jag. Vaknat 2 nätter i rad och känt något i magen jag inte riktigt kan sätta fingret på. Fick infall att testa imorse. 
    förra grav va jag dålig i magen typ från äl +7 men nu jag jag inte känt speciellt mycket dagtid. 
    Jag tycker mig faktiskt se ett plus! 
  • Cykelhjul

MammaHmor & medioker: 

Jag säger det samma, tycker mig se streck! Men FL drar verkligen ner på kvaliten rejält och suddar ut det man ser i verkligheten :( 

• Cykelhjul

Jag är lite rädd jag missat ÄL, eller jag tog CB ÄL test och fick glad gubbe 25/9. Så ÄL blev ju då 26/27e. Jag får inte äggvite flytningar som man kan dra mellan fingrarna. Blir lite halkig när man torkar sig kanske, inte mer än så. Och det fick jag runt och innan dom dagarna.

Men nu efter ÄL så har jag helt plötsligt ökade flytningar, inte äggvita kanske men vattniga liksom och det brukar jag inte ha. 
    Kan ägglossningen dragit igång senare, eller är det ett tecken på att jag inte fick någon ÄL och kroppen försöker igen? 

• Cykelhjul
    Jojjans skrev 2022-10-03 06:31:31 följande:

Jag är idag på äl+6 eller äl+5 av just den anledningen ni pratar om barbrastreisand och trueresolution. Jag hade positivt både måndag och tisdag förra veckan, men tyckte att måndagen var lite starkare. Hade också mest ägglossningssmärta under tisdagen och ingenting under onsdagen. Så gissar på äl+6.

nu börjar den jobbigaste tiden enligt mig, tiden då det faktiskt gå att känna något och jag analyserar varenda knyst kroppen gör. när jag blev gravid i augusti kände jag en skarp huggande smärta äl+6 och dagen efter började symptomen.

är det fler som ligger i ungefär samma tid som mig så vi kan analysera tillsammans? När har ni tänkt testa osv? Jag tänkte försöka vänta till lördag på äl+11. Bim är på måndag om en vecka. 

Vi ligger nog ungefär lika gällande ÄL, jag hade min förra månaden med ÄL smärtor och svullen.  Jag kände för några dagar sedan hur det killade bakom blygdbenet som kolsyra haha, sedan börjar brösten ömma men det vågar jag inte analysera allt för mycket för det brukar ske ungefär varannan månad att brösten innan och vid mens ömmar som fasiken. 
    Men jag känner av hur livmodern ömmar.. men det har jag ju gjort tidigare månader också så jag vet inte vad jag vågar tro Gråter

Jag vet inte riktigt hur jag tänkte imorse heller.. men jag tog ett test som var tokblankt givetvis.Mitt BIM enligt appen flyttades tills på tisdag, så jag ska hålla mig till helgen också med att testa tidigt, ska vi jämföra på lördag? :D 

• Cykelhjul
    Jojjans skrev 2022-10-03 08:41:07 följande:

japp, vi kör testklubb på lördag 🤗

Haha förra måndagen menade jag ju givetvis :D 
    Men har du känt något annorlunda den här ÄL när det kommer till symptom? 
  • Cykelhjul
    Jojjans skrev 2022-10-04 15:32:03 följande:

hur känns det för dig idag, någon känning?

Jag kände för ca en vecka sedan som kolsyra/kill i livmodern men sedan dess känner jag ingenting, eller jo lite stramande etc i äggstockar/livmoder. MEN förra månaden så kände jag så mycket mer i  livmoder och magen, verkligen kände mig gravid och trodde 100%jag var det också haha. Men då var det ju ingenting. Jag var nog lite skengravid eller hade en kemisk grav för jag fick ju svaagt svaagt streck på rfsu som aldrig blev mer än så.

Dock har brösten börjat ömma sedan några dagar tillbaka och idag vaknade jag med början till migrän plus fick en lätt blödning. 
    "Nidblödning" flög genom huvudet men jag brukar ca en vecka innan mens få mellanblödningar plus hormonell migrän. 

Så helt ärligt tror jag det inte tog sig den här månaden, tanken är ju ledsam och man ska inte ropa hej ännu kanske. Men kroppen känns lugnare den här månaden jämfört med förra och det är jätte skönt.

Hur känner du? Känner du något annorlunda från förra månaden?
    Vad fint du och din sambo kan sitta och prata symptom sådär! :D 

• Cykelhjul

Oktober blev inte vår månad.

Mellanblödningarna/mensen drog igång imorse cen vecka innan BIM (beräknad mens mellan 8e-11e) exakt samma mönster som tidigare månader så jag vet loppet är kört för min del  Rynkar på näsan

Men jag kommer följa tråden och hoppas på många plus för er andra! Hjärta

• Cykelhjul

Jojjans- jag ser! 😃

Sanlin90- jag får ömma bröstvårtor innan ÄL, jätte jobbigt 

Svar på tråden BIM oktober - 2022