Inlägg från: Rosen3 |Visa alla inlägg
  • Rosen3

BIM oktober - 2022

Jag hoppar in här oxå! Mensen kom idag lite tidigare än förväntat. Första barnet men har försökt bli gravida i ca ett år. Haft två missfall under denna tid (senast i juni). Nu hoppas vi på ett plus som ska stanna :) Får positivt på ÄL varje månad. 
    Lycka till ni andra! :)

4/10 ettanvandarnamn123
    4/10 Drömmar22
    5/10 ametisten91
    5/19 katch91
    6/10 Trana123 
    6/10 Hannis1983 
    6/10 TrueResolution
    8/10 Cocachins
    8/10 Cykelhjul
    10/10 andromeda236
    10/10 Jojjans
    12/10 Barbrastreisand 
    13/10 A13xandra13
    13/10 Rosen3
    15/10 Roxwell 
    16/10 maymom
    17/10 Banananne
    18/10 JSAG
    20/10 Ellie0411

• Rosen3
    Elefanten92 skrev 2022-09-19 22:16:46 följande:

Hej, 
    Hoppar in här, kommer från september-tråden. 

Min mens kom 5 dagar för tidigt konstigt nog? har en cykel på 28-30 dagar. Men denna månaden ville de bara vara 24dagar? Nåväl nya tag nästa månad. 

Nytt Bim för mig blir då kanske 16/10. 

Fick oxå min mens fem dagar för tidigt. Vet inte varför. Vet ju inte riktigt när BIM är nu men enligt appen 13/10 för mig. 
  • Rosen3
    smulan57 skrev 2022-09-20 13:33:24 följande:

Jag tog ut min hormonspiral i mars och mensen kom igång direkt, men ändå får jag inget plus. Har haft sex regelbundet också och jag börjar bli orolig att det är något fel på mig, även fast jag vet att det kan ta tid. Hur håller ni hoppet uppe samt kopplar av under processen? Värt att nämna att detta är första gången jag aktivt försöker bli gravid. 

Förstår oroligheten. Kunde oxå känns så typ efter tre månader (Sjukt ändå för det är så kort tid). Vi började försöka i oktober förra året. Dock har vi fått två plus på vägen men missfall båda gångerna, det är oxå en stor oro.
    Men jag har försökt sysselsätta mig och göra annat även fast jag såklart hamnar i jobbigt tänkande om att jag kanske inte kan få barn...Men som du säger kan det ta tid och plötsligt är det vår tur :) Lycka till!

• Rosen3

Läste precis att man ska undvika glidmedel om man försöker bli gravid. Attans, jag som hade ägglossning igår och vi har kört med glidmedel både igår och idag :( Har jag nu sabbat mina chanser denna månad? 

Någon mer som hört att det är dåligt? Tror inte det medlet är spermiedödande iaf. 

• Rosen3
    Jojjans skrev 2022-09-28 20:50:00 följande:

det sägs väl att utöver det spermiedödande medlet så är inte heller glidmedlet optimalt för spermier att simma i, även om olja är myvket mycket värre. Men jag hr alltid använt glidmedel när vi försökt och blivit gravid massor med gånger. Det är väl bara om spermierna är väldigt svaga och dåliga som det blir sådär viktigt att optimera för dem att ta sig fram. annars ska det inte direkt hindra graviditet 

Skönt att höra att det nog inte är kört iaf! :) 
  • Rosen3
    Oktoberr skrev 2022-10-09 10:54:29 följande:

Plussade imorse är i sån chock!! Haft otrolig mensvärk några dagar så var 100% säker På att mensen va på g. Detta blir andra barnet (har en 16 månaders). Hade Bim 7/10.

Stort grattis! Har oxå haft en sån sjuk mensvärk senaste dagarna så väntar i mensen, tog ett test men det var toknegativt :( Har BIM den 11/10 ungefär då min cykel har krånglat det senaste. Testade du dig något innan BIM? 
  • Rosen3

Fick tyvärr min men nu som anat :( Hoppas över till nästa tråd. Lycka till ni andra! 

Svar på tråden BIM oktober - 2022