Inlägg från: smulan57 |Visa alla inlägg
  • smulan57

BIM oktober - 2022

Jag hoppar in här jag med! Testade med ägglossningstest första gången i september men men fick mens i helgen. Vi har försökt nu sedan juni men ska köra ännu en cykel med tester igen, håller alla tummar och tår 😊 mina cyklar varierar mellan 28-32 dagar men jag hade 28 förra månaden så räknar på det (+någon dag..). 

1/10 MammaHmor
    4/10 ettanvandarnamn123
    4/10 Drömmar22
    5/10 ametisten91
    5/19 katch91
    6/10 Trana123 
    6/10 Hannis1983 
    6/10 TrueResolution
    8/10 Cocachins
    8/10 Cykelhjul
    10/10 andromeda236
    10/10 Jojjans
    12/10 Barbrastreisand 
    12/10 Sanlin1990
    13/10 A13xandra13
    13/10 Rosen3
    15/10 Roxwell 
    16/10 maymom
    17/10 Banananne
    17/10 PinknFluffy
    17/10 Capprea
    18/10 JSAG
    20/10 Ellie0411
    20/10 Magnolia010
    15/10 Smulan57

• smulan57

Jag tog ut min hormonspiral i mars och mensen kom igång direkt, men ändå får jag inget plus. Har haft sex regelbundet också och jag börjar bli orolig att det är något fel på mig, även fast jag vet att det kan ta tid. Hur håller ni hoppet uppe samt kopplar av under processen? Värt att nämna att detta är första gången jag aktivt försöker bli gravid. 

• smulan57

Varit lite frånvarande i tråden men är nu up to date. Stort grattis till + Trana123 Hjärta

Jag har nu tagit ägglossningstest i några dagar. Förra månaden fick jag det starkaste strecket på cykeldag 14: 

Vi fick dock till det alla kvällar som jag testade men ändå gick det inte vägen förra cykeln. Jag har känt av ägglossningssmärtor redan i förrgår/igår men jag tänkte att det var för tidigt. Det verkar dock som att min höjning var på kvällen på cykeldag 11 (27/9) denna månad om man kollar på bilden: 

Det var ju dock inte alls lika starkt som förra månaden så jag blir lite förvirrad. Men eftersom det sjunkit successivt så lär det väl inte gå upp igen.. eller? Jag tänker att jag ska utgå från att jag haft ägglossning typ igår då. Är det ens värt att fortsätta testa ägglossningen eller är detta resultat starkt nog? Hade jag vetat att det inte skulle gå upp något mer hade man kanske klämt in ett ligg på morgonen också, men lätt att vara efterklok.. Håller tummarna att vi gjort nog denna månad! Skrattande

• smulan57
    Snorkfrökenhär skrev 2022-09-29 17:58:51 följande:
    Det är ibland svårt att tyda dessa ÄL-test som visar streck. Jag har senaste gångerna kört med testen som visar glad gubbe eller inte, de är tydliga men rätt dyra i jämförelse :) 
    Ja, jag har också funderat på att byta till dem. :) Verkar mycket smidigare! Å andra sidan tror jag kanske att jag ska sluta med tester nästa cykel ifall det inte går vägen och bara se till att ligga varje/varannan dag cykeldag 10-15 för att vara säker. Blir tokig på allt detta testande och killgissande haha...
  • smulan57

MammaHmor & medioker: 

Svårt att säga men jag tycker mig ändå se svaga streck. Jag håller tummarna för er! Hjärta

• smulan57
    Cykelhjul skrev 2022-09-30 07:29:56 följande:

Jag är lite rädd jag missat ÄL, eller jag tog CB ÄL test och fick glad gubbe 25/9. Så ÄL blev ju då 26/27e. Jag får inte äggvite flytningar som man kan dra mellan fingrarna. Blir lite halkig när man torkar sig kanske, inte mer än så. Och det fick jag runt och innan dom dagarna.

Men nu efter ÄL så har jag helt plötsligt ökade flytningar, inte äggvita kanske men vattniga liksom och det brukar jag inte ha. 
    Kan ägglossningen dragit igång senare, eller är det ett tecken på att jag inte fick någon ÄL och kroppen försöker igen? 

Det är svårt det där... Jag själv har aldrig känt att jag avgöra vart i cykeln jag är baserat på flytningarna men har märkt att jag haft som du, mer vattniga flytningar efter ägglossning
  • smulan57

Stort grattis Jojjan! ❤️ 

Jag är själv på ÄL + 10 /  BIM-6 men än känns det för tidigt att testa.. Jag vet inte ens om det är för tidigt att ha lite känningar. Har haft en molande värk till och från och känningar i vänstra nedre sidan på ett sätt jag inte upplevt förut. Men jag vet mycket väl att det kan vara kroppen som spelar en ett spratt. 

Hur många dagar innan BIM fick du positivt Jojjans? :) 

• smulan57
    Varför ska man envisas med att ta test tidigt när man gång på gång blir besviken :( osäker på exakt datum för ägglossning men borde ha mens i helgen. Använde dock inget testa tidigt-test men blev så hoppfull av att se alla som fått svagt positivt tidigt. Vågar inte hoppas på att det kanske blir ett plus om några dagar?

• smulan57

Cattis123 - tack för pepp ❤️ Får helt enkelt avvakta om mensen kommer i helgen eller inte. Ibland funderar man på om stressen kring att försöka gör att det inte verkar gå hela vägen. 

• smulan57

Har BIM idag, inget spår av mens men negativt test. Jag ställer nog in mig på att denna månad är körd, tar nya tag till nästa cykel och väntar in mensen. Grattis till alla er som plussat och lycka till åt alla ❤️

• smulan57

Min cykel spelar ett spratt med mig :( Är på CD 36 utan mens. Har alltid haft cykel på 28-32 dagar. Testade negativt igår. Hoppet om att vara gravid borde kanske vara släckt eftersom det borde ha visat sig igår? 

• smulan57

Där kom mensen, 6 dagar för sent. Vi ses i novembertråden, grattis till alla som plussat denna månad. ❤️ Ska försöka stressa ner och sluta känna efter och testa så mycket hädanefter, tröttsam att bli besviken gång på gång

Svar på tråden BIM oktober - 2022