Inlägg från: AndreaBD |Visa alla inlägg
  • AndreaBD

Renovera kök - vad vill vi inte missa?

BuoBä skrev 2022-09-07 09:46:35 följande:

Överlimmad ho i bänkskivan, utan avrinningsyta, är djävulens påfund. Likaså fläktkåpa med vassa hörn precis i pannhöjd. Köket såg ut så när vi flyttade in, och jag stör mig på de detaljerna hela tiden.

Mitt nästa kök ska också ha ett fullhöjds skafferiskåp med sån där inredning som följer med ut när man öppnar dörren. 

Du kanske har en poäng där med avrinningsyta. Vi har ingen heller. Men numera hittar man ju diskställ med bricka under även i Sverige. Då köpte jag två stycken i Polen.
  • AndreaBD

När vi planerade kök fick vi tipset av försäljaren att inte ha såna där special-utdragslådor, där sakerna är på sidorna, utan vanliga lådor. Detta eftersom de är stabilare. Det andra funkar inte, sa hon, för klent. Jag är ganska nöjd med lådor. Särskilt i underskåpen vill man ha lådor, så att man kan dra ut och kolla, inte bara skåpsdörrar. Annars ligger man på knäna och letar efter saker. 

• AndreaBD
    BuoBä skrev 2022-09-07 10:44:17 följande:
    Det är inte diskstället som är problemet, utan när man tex ska skölja grönsaker eller behöver ställa ner något blött. Eller diska plåtar och andra stora saker. Hur man än bär sig åt blir bänken blöt, och hur ofta man än torkar, hårdvaxar och tar nytt silikon så blir den vattenskadad och ful. Vår kran sitter dessutom inte i det rostfria, utan bakom diskhon, direkt genom bänkskivan. Helt hopplöst.
    Jo, det problemet har vi också. Men vi hade inte så höga förväntningar där eftersom vi tog prisvärt laminat och min man gjorde det passande. Vi räknar med att behöva byta ut det om några år. Kanske satsar vi då på något bättre.
Svar på tråden Renovera kök - vad vill vi inte missa?