Inlägg från: Anonym (F) |Visa alla inlägg
  • Anonym (F)

Gravid?

Rådet brukar vara att ta ett graviditetstest 3 veckor efter samlaget eftersom du inte vet när du har ägglossning.

Vet att när jag var ung och glömde p-pillret så vart jag så stressad att jag tog ett graviditetstest bara ett par dagar senare som såklart var negativt. Men så tidigt efter ett samlag så kan inte ett test vara positivt än, vilket jag nu vet när man försöker att bli gravid. Tack o lov blev jag inte gravid då :)

• Anonym (F)
    Anonym (Okey ..) skrev 2022-09-05 18:13:04 följande:

Vad spelar det för roll att du är ung,  dum och rökare? 
    Man blir gravid utan skydd även om man äldre, smart och ickerökare också. 
    Bättre kan du. 

Hon kanske inte vet om hon vill behålla eller inte och är orolig att rökningen ska ha skadat barnet. Bästa är ju att sluta röka oavsett om man är gravid eller inte, det är bara dyrt och dumt ;)

Anonym11122 skrev 2022-09-05 14:27:04 följande:
    ,vet inte alls vad jag hoppas på heller. 

• Anonym (F)
    Anonym (Okey ..) skrev 2022-09-05 19:04:43 följande:
    En "väldigt ung" tjej som har oskyddat sex när hon blir av med oskulden, har börjat med piller redan innan hon har sex, insåg att hon glömt två, inte vet om hon vill vara gravid eller ej och slänger in att hon röker. 
    Inte en chans att det är seriöst. 
    Troll. 
    I mina ögon låter det helt normalt. Jag höll nästan på att börja med p-piller när jag var 14 bara för att min kompis börjat med det för att det kändes coolt, men tyckte det var pinsamt att gå till UMO så blev inte av. Blev inte av med oskulden förrän jag var 18, alltså hade jag kunnat på p-piller i 4 år utan att ha haft sex innan. 

Det är många unga som inte vågar be killen att använda skydd speciellt när man är ung och oerfaren. Känner igen mig i det med. 

Hade jag velat trolla på familjeliv hade jag gjort ett roligare inlägg med en sjukare fråga. Typ: kan man bli gravid i näsborren? Eller är det du som är trollet? ;)
Svar på tråden Gravid?