Ja det funkar alldeles utmärkt för oss. Vi har flextid, så i de flesta fall är det ingen som bryr sig när folk kommer och går. Är det möten på eftermiddagen så är det inte ovanligt att folk måste gå vid 4 för att hämta barn, och inga sura miner. Ibland har vi ju deadline, och få förväntas man jobba till jobbet är klart, men för oss föräldrar kan det innabära att man gör en paus på em/kväll för att hämta eller natta, och så fortsätter man att jobba efter det. Vab har folk också förståelse för men samtidigt så kommer nästan alltid vabande föräldrar till viktiga möten eller presentationer som inte går att ställa in. Då låter man barnet titta på film eller något just den tiden. Vissa tjänsteresor väljer föräldrarna att ta med sina barn på. Det går bra, vi betalar själva för barnvakt och barnets resa, men flexibiliteten finns. Jag gjorde själv så när jag skulle vara borta en månad och mitt barn inte ens var tre år. Arbetsgivaren och kollegerna är väldigt stöttande för småbarnsföräldrar, men föräldrar ser också till att ibte sätta kolleger eller jobbet i knipa. Många tar extra ledigt för att vara med sina barn, men ingen tar ut tex föräldradagar för att undvika jobb när arbetsgivaren skulle neka semester.