• Anonym (A)

Träffa nya efter uppbrott?

Hej! Såklart finns det inget exakt rätt svar på detta men jag är nyfiken. Jag och mitt ex gjorde ganska nyligen slut och jag undrar helt enkelt ungefär hur länge ni tycker att man borde vänta med att börja dejta och träffa nya efter ett uppbrott? Känner mig inte riktigt redo än men det känns lite spännande.

• Svar på tråden Träffa nya efter uppbrott?
  • Anonym (A)

Det känns lite ensamt och tråkigt, är ju van vid att ha nån där

• Anonym (A)
    Anonym (Laura) skrev 2022-09-04 17:40:28 följande:

När jag separerade bestämde jag mig för att bara satsa på mig själv och att vara singel i minst ett år.
    Nu har det gått 14 månader, jag har dejtat lite men inte hittat någon som fångat mitt intresse.

Oj, känns inte det ensamt eller dystert efter så lång tid?
  • Anonym (A)
    Anonym (Jag) skrev 2022-09-04 19:07:39 följande:
    Om det är din inställning så är du INTE redo, det kan jag lova. Det är inte sjysst att använda andra som tröstkuddar efter ett uppbrott, och det är vad de skulle bli i det här läget, så vänta ett par månader tills du har landat i dig själv innan du sätter igång.
    Nej det vill jag såklart inte göra, och känner mig inte riktigt redo än. Däremot känner jag mig inte förkrossad eller som att det vore omöjligt. Men jag måste nu vänta lite längre.
  • Anonym (A)
    Anonym (Jag) skrev 2022-09-04 19:06:22 följande:

Jag väntade tills jag flyttade ut. Från den stunden tog det ungefär ett dygn innan jag skaffade konton. Sen att hitta någon jag faktiskt ville träffa tog någon månad däremot, och jag hade sjukt mycket att göra ändå efter flytten, men om jag hade hittat någon dag ett så hade jag träffat den personen veckan efter. Du har inga skyldigheter, annat än gentemot dig själv, och möjligen i viss mån mot de du träffar. Många som är nysinglar är inte riktigt redo för att träffa någon och det är synd om alla som blir rebounds längs vägen.

Var du över ditt ex redan när ni gjorde slut då?
  • Anonym (A)
    Anonym (Jag) skrev 2022-09-04 19:21:31 följande:
    Det tog några veckor men egentligen fanns inte kärleken kvar så ja. Jag behövde bara landa i det. Sedan tog det ytterligare några månader innan jag flyttade ut så jag var känslomässigt hyfsat redo, behövde landa i mig själv ett tag där först men ändå, ungefär en månad lite drygt så var det helt rätt.
    Jag förstår hur du känner. Det har bara gått några veckor för mig men det känns egentligen rätt, var bara rädd för att förlora det vi hade ändå. Tror inte han var bra för mig och känner att det vore kul att uppleva något bättre.
  • Anonym (A)
    Anonym (Jag) skrev 2022-09-04 19:30:39 följande:
    Ja rädsla kan sätta käppar i hjulet för en, hindra en från att göra det som är sunt och rätt. Men nu har du tagit dig därifrån och framtiden väntar på dig :) Och bättre partnerval också, garanterat.
    Precis, och tack så mycket! Skönt att du tog dig därifrån med.
  • Anonym (A)
    Anonym (Laura) skrev 2022-09-04 19:33:01 följande:
    Lite ensamt ibland, men aldrig dystert.
    Jag trivs som singel, kommer aldrig att flytta ihop med någon igen. Det är det garanti på.

Jag har inte bråttom, kan gärna vara singel ett år till. Eller två. Det är bättre än att bara ha någon för att slippa vara själv.
    Det är ju ändå ett smart och sunt sätt att tänka på. Jag är kluven, vill både vara med någon för att det är mysigt men känner också att jag vill ha mer tid för mig själv.
Svar på tråden Träffa nya efter uppbrott?