• Anonym (Lis)

Brott, ofredande, hemfrid, annat?

Jag undrar om det är ett brott att vara naken och onanera inför någon i sitt eget hem om den anmäler det. Om någon olovandes kommer in i hemmet och man ligger naken och onanerar och slutar inte när man ser att det kommer en. 

Men om någon är i hemmet som gäst och samma händer då?

Och tredje scenariet om man ber någon gå men den går inte och då klär man av sig och börjar man onanera, och den anmäler, blir man fälld?

Jag undrar eftersom jag läste nu på ett ställe att det är olagligt att onanera inför någon som inte vill se, och det visste jag ju, men det fick mig nu att börja fundera, i sitt eget hem trygga vrå borde man väl få onanera utan oro?

• Svar på tråden Brott, ofredande, hemfrid, annat?
  • Anonym (Lis)
    Anonym (BrB) skrev 2022-09-04 15:50:48 följande:

Läs BrB 1 Kap 2§

Jag har ingen juridisk skolning så att läsa och tolka lagar och deras tillämpning på en så specifik situation är ju inte riktigt optimalt för mig. Ett bättre bidrag till tråden hade ju varit om du ville utveckla lite bättre än så.
  • Anonym (X)
    Anonym (Lis) skrev 2022-09-04 15:48:30 följande:
    Brott, ofredande, hemfrid, annat?

Jag undrar om det är ett brott att vara naken och onanera inför någon i sitt eget hem om den anmäler det. Om någon olovandes kommer in i hemmet och man ligger naken och onanerar och slutar inte när man ser att det kommer en. 

Men om någon är i hemmet som gäst och samma händer då?

Och tredje scenariet om man ber någon gå men den går inte och då klär man av sig och börjar man onanera, och den anmäler, blir man fälld?

Jag undrar eftersom jag läste nu på ett ställe att det är olagligt att onanera inför någon som inte vill se, och det visste jag ju, men det fick mig nu att börja fundera, i sitt eget hem trygga vrå borde man väl få onanera utan oro?

Intressanta scenarion du målar upp. Tror du på allvar att någon bara skulle fortsätta onanera om någon olovligt kom in i ens hem? Och varför skulle man börja onanera framför någon om den inte vill gå?  Och varför vill man onanera inför folk man inte känner om de inte är med på det?

Du får naturligtvis inte ofreda någon bara för att du är hemma. Hur tänkte du där?
  • Anonym (Lis)
    Anonym (X) skrev 2022-09-04 16:12:48 följande:
    Intressanta scenarion du målar upp. Tror du på allvar att någon bara skulle fortsätta onanera om någon olovligt kom in i ens hem? Och varför skulle man börja onanera framför någon om den inte vill gå?  Och varför vill man onanera inför folk man inte känner om de inte är med på det?

Du får naturligtvis inte ofreda någon bara för att du är hemma. Hur tänkte du där?
    Underligare saker har väl hänt. Och jag tänkte att i sitt eget hem måste man väl få vara trygg med att onanera om man vill, därför var jag skeptisk till att det skulle vara ett ofredande på samma sätt, särskilt om personen är oönskad där.
  • Anonym (X)
    Anonym (Lis) skrev 2022-09-04 16:20:15 följande:
    Underligare saker har väl hänt. Och jag tänkte att i sitt eget hem måste man väl få vara trygg med att onanera om man vill, därför var jag skeptisk till att det skulle vara ett ofredande på samma sätt, särskilt om personen är oönskad där.
    Ja, man ska kunna vara trygg med att onanera i sitt eget hem. Men du lägger ju sedan till att man gör det i framför någon annan, vilket inte är ok. Förstår du skillnaden?

Och ja, det är väldigt konstigt att fortsätta göra det om det är som dina exempel. 
  • Anonym (BrB)
    Anonym (Lis) skrev 2022-09-04 16:00:22 följande:
    Jag har ingen juridisk skolning så att läsa och tolka lagar och deras tillämpning på en så specifik situation är ju inte riktigt optimalt för mig. Ett bättre bidrag till tråden hade ju varit om du ville utveckla lite bättre än så.
    För att bli dömd för ett brott måste man avsiktligt göra det eller förstå att det kan inträffa.

Dvs att gå ut i en mörk skog för att dölja att man pinkar och sen tänder någon en lampa och råkar se är inte olagligt

Att ställa sig vid en mörk väg och pinka med förhoppning att någon ska köra förbi och se är olaglig om någon ser. 

Att förutsätta att göra någon om man blir medveten att det är fel är olagligt. 

Så, i alla fall om du blottar dig med syftet, eller förhoppning, att någon ska se är det olagligt. 
  • Anonym (Lis)
    Anonym (X) skrev 2022-09-04 16:24:22 följande:
    Ja, man ska kunna vara trygg med att onanera i sitt eget hem. Men du lägger ju sedan till att man gör det i framför någon annan, vilket inte är ok. Förstår du skillnaden?

Och ja, det är väldigt konstigt att fortsätta göra det om det är som dina exempel. 
    Någon som man inte önskar ska vara där så då brister det kanske i uppsåtet, tänkte jag.
  • Anonym (Lis)
    Anonym (BrB) skrev 2022-09-04 18:27:48 följande:
    För att bli dömd för ett brott måste man avsiktligt göra det eller förstå att det kan inträffa.

Dvs att gå ut i en mörk skog för att dölja att man pinkar och sen tänder någon en lampa och råkar se är inte olagligt

Att ställa sig vid en mörk väg och pinka med förhoppning att någon ska köra förbi och se är olaglig om någon ser. 

Att förutsätta att göra någon om man blir medveten att det är fel är olagligt. 

Så, i alla fall om du blottar dig med syftet, eller förhoppning, att någon ska se är det olagligt. 
    Tackar! Ja, juridik kan ju vara lite sådär har jag förstått.
  • Anonym (X)
    Anonym (Lis) skrev 2022-09-04 21:23:33 följande:
    Någon som man inte önskar ska vara där så då brister det kanske i uppsåtet, tänkte jag.
    Det är två olika händelser. Det gör det inte ok för det. Båda gör fel.
  • Anonym (Lis)
    Anonym (Xis) skrev 2022-09-04 21:30:07 följande:
    Du menar att du särar på benen när "någon"  du önskar "inte" var där när du sitter och väntar på pendeltåget vid perrongen?
    Om du läser TS så ser du vilka situationer som jag frågade om.
  • Anonym (Lis)
    Anonym (X) skrev 2022-09-04 21:39:30 följande:
    Det är två olika händelser. Det gör det inte ok för det. Båda gör fel.
    Jag frågar inte om moral utan om det skulle räknas som ett brott. Det brukar krävas uppsåt som rekvisit 
  • Anonym (X)
    Anonym (Lis) skrev 2022-09-04 21:51:27 följande:
    Jag frågar inte om moral utan om det skulle räknas som ett brott. Det brukar krävas uppsåt som rekvisit 
    Ja, det är ett brott, när du onanerar inför andra utan samtycke. Att personen kommit in olovligen spelar ingen roll. 
  • Anonym (A)
    Anonym (X) skrev 2022-09-04 21:57:57 följande:
    Ja, det är ett brott, när du onanerar inför andra utan samtycke. Att personen kommit in olovligen spelar ingen roll. 
    Håller med
  • Anonym (BrB)
    Anonym (Lis) skrev 2022-09-04 21:51:27 följande:
    Då kanske du kan förklara vad som krävs för att det ska räknas som uppsåt? Vad anser du tex oaktsamhet för att bedöma uppsåt? 
  • Anonym (Lis)
    Anonym (BrB) skrev 2022-09-04 22:02:20 följande:
    Då kanske du kan förklara vad som krävs för att det ska räknas som uppsåt? Vad anser du tex oaktsamhet för att bedöma uppsåt? 
    Det är ju det jag undrar över, jag vet inte hur det räknas. Är det oaktsamt med någon som vägrar gå?
  • Anonym (BrB)
    Anonym (Lis) skrev 2022-09-05 08:47:20 följande:
    Det är ju det jag undrar över, jag vet inte hur det räknas. Är det oaktsamt med någon som vägrar gå?
    Då kanske du inte ska hänvisa till uppsåt och rekvisit utan behålla dina runkfantasier för dig själv.

Gör det lätt för dig. säkerställa att ingen kan se dig. 
  • Anonym (Lis)
    Anonym (BrB) skrev 2022-09-05 10:19:02 följande:
    Då kanske du inte ska hänvisa till uppsåt och rekvisit utan behålla dina runkfantasier för dig själv.

Gör det lätt för dig. säkerställa att ingen kan se dig. 
    Varför ska jag inte hänvisa till det? Menar du att det inte stämmer att uppsåt måste finnas som ett rekvisit för att det ska vara ett brott?

Jag behöver ingen hjälp med att göra det lätt för mig tack, utan jag vill i den här tråden diskutera frågan.
  • Anonym (Lis)
    Anonym (Xis) skrev 2022-09-04 21:54:41 följande:
    Yeah right. 

Du är så störd att du överstiger mig nästan
    Det är inte alls stört att be dig diskutera vad jag frågade om och inte andra situationer som du själv har hittat på.
  • Anonym (Lis)
    Anonym (Xis) skrev 2022-09-05 10:37:28 följande:
    Jag vill inte diskutera det.
    Vad gör du i tråden då, om inte att diskutera det som tråden handlar om? Haha
  • Anonym (Lis)
    Anonym (Xis) skrev 2022-09-05 11:07:04 följande:
    Dålig morgon gumman? 

Alltså... Jag checkade mest in för att det inte sen ska framstå som att "någon" får pepshows ute på stan och vill mer av det bara. 
    Nej det är ingen fara.

Jaha du vill hitta på en massa eget och förstöra tråden med det istället för att diskutera det som skulle diskuteras.
Svar på tråden Brott, ofredande, hemfrid, annat?