• me33

Matpriserna och låg inkomst!

Nu bör flera människor se det som en bra tid att se över sina utgifter. 

I skrivande stund är jag uppe i 270 kr med 2/3 av månaden passerad. 

Jag kommer att komma under 500:- vilket är mitt mål Skrattande

Och då tränar och äter jag mycket samt bra, nyttigt.

• me33
    Citronella skrev 2022-09-19 09:09:36 följande:
    Att äta så fungerar en månad men man tappar både vikt och utvecklar sjukdomar pga det dåliga näringsinnehållet, inget som funkar i längden alltså. 
    Hahha
  • me33
    Anonym (J) skrev 2022-09-19 09:27:47 följande:
    Äter du mycket, nyttig frukost, lunch och middag för 15 kronor per dag?
    Du kanske menar att du använder sådant som finns i frys och skåp sedan tidigare?
    Allt vill jag väl inte avslöja, än. 

Men jag svälter ingenstans och försöker se till så mycket som möjligt vad naturen kan erbjuda mig istället för ICA.
    Börja lägg om tänket som jag så kommer ni någonvart utan att svälta.
  • me33
    Anonym (haha) skrev 2022-09-19 11:04:21 följande:
    Med andra ord är ditt inlägg om 500 kr inte helt sanningsenligt.

Skriv exakt vad du äter till frukost, lunch, middag samt mellanmål under en månads tid för att komma fram till den summan så ska vi tro dig. 

• me33

Bild 1 och 3 har du där. 

Inte ett matinköp över 100 sek Cool

Det är inte lätt men det går.

• me33
    Anonym (Planering) skrev 2022-09-19 12:09:26 följande:
    Du svarar ju inte på vad du äter. Det är omöjligt att ha en näringsrik tillräckligt kost på den summan
    Verkligen!?
  • me33
    Anonym (Kreditkort) skrev 2022-09-19 15:59:51 följande:

Jag har ett kreditkort som jag använder i slutet av månaden. Jag är studerande och tiden och orken till att stå och laga mat finns inte alltid där. Det blir en del färdigrätter, annars brukar jag laga billig mat. Köper knappt något kött, blir max en pkt köttfärs i månaden. Äter mkt potatis, bönor och gör min egen pastasås. 

Jag kommer få jobb och lön efter utbildningen, annars hade jag inte vågat dra på mig kreditkortsskulder. 

fyfan va dumt resonerat
  • me33

Prova ändå skippa kreditkortet, du har på tok för pragmatisk inställning. Att rättfärdiga ett kreditkort är tabu.

• me33

Inte alla får arbete så mycket som de kanske vill, skit-Eu sätter käppar i hjulet för en del. 

Inom transport så finns ett max-tak på 200 h/året. Troligen kommer flera branscher att skärpas av jet-flygande eu-politiker.

Svar på tråden Matpriserna och låg inkomst!