Inlägg från: Anonym (Kaffedraken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kaffedraken)

Kvinnor över 60 som söker yngre män

Vad tycker ni om det?
    Jag ser många kvinnor i åldrarna 60-70, som söker män i min ålder (50)

• Svar på tråden Kvinnor över 60 som söker yngre män
  • Anonym (Kaffedraken)

Det skiljer alltså 10-20 år.

• Anonym (Kaffedraken)

Läser att hos dom flesta kvinnorna så upphör menstruationen runt 51 års ålder.
    Många kvinnor upplever humörsvängningar i klimakteriet, och kan bli deprimerade, nedstämda.

• Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Sparven) skrev 2022-09-02 13:31:02 följande:

kanske bättre och fråga några av de kvinnorna varför dom bara söker yngre, om du undrar! tror dock inte det är speciellt vanligt och inte i närheten så vanligt som män som söker yngre.

Skaffa dig ett konto på happy pankake där du är kvinna 50år och spana in de manliga profilerna i samma ålder. I mitt område är det säkert 80% av männen som söker 18-45 eller 20-48 och liknande (dvs dom täcker inte ens in sin egen ålder i söket)

Kanske det, men nu frågar jag här.
    Det är vanligt. Kanske att det är vanligare att män söker yngre, det vet jag inte.
    Men min fråga handlar om kvinnor 60-70 år.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Sparven) skrev 2022-09-02 13:34:30 följande:
    Det är långt från alla som får dom problemen och åldern kan variera. Men varför skulle detta ha med ditt ämne i trådstarten att göra? Är kvinnor inte attraktiva efter klimakteriet, eller vill ha närhet, sex, kärlek, sällskap?
    Det kan ha stor betydelse för samlivet. En man på 50 har ofta sexlust (som kvinnor också har).
    Och om kvinnor ofta är deprimerade i åldrarna 60-70, så kanske det blir jobbigt för en man att leva ihop med kvinnan.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Sparven) skrev 2022-09-02 13:39:41 följande:
    Söker dom bara den åldern eller från 50-70? Viss skillnad isåfall.

kanske dom söker något specifikt, kanske någon som är tillräckligt pigg för och spela paddel och ro kanot, kanske deras erfarenhet har varit att de i samma ålder inte vill det. Kanske de har stort behov av sex och tänker att potensen är bättre än hos en 70åring. Kanske de gjorde fel i inställningarna? Kanske de egentligen inte letar partner utan "stalkar" en yngre kollega av nyfikenhet.

finns många kanske som vanligt på den typen av frågor

jag är 48 och får skrämmande många meddelanden från 60-75 år gamla män. Vad är det dom vill?
    Har sett många i dom åldrarna som söker män från just 50 och uppåt.
    Jag blev nyfiken.
    Nån man här runt 50 som dejtat kvinnor på 60-70?

Skrämmande många? Låter otäckt.
    Jag vet inte vad dom vill. Vad skriver dom? Det borde ge en indikation.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Sparven) skrev 2022-09-02 13:45:44 följande:

Men herre gud kaffedraken, snacka om fördomar mot äldre kvinnor!! Om du är intresserad av dom får du väl fråga hur dom ser på samliv och om dom är deprimerade. 

men det matchar ju med männens sviktande potensförmåga då om vi nu ska ha fördomar...ironi

Aha, det är på den nivån.
    Ok.
    Du nämnde män som söker yngre kvinnor.
    Tror du att män på 50 har större chans att få det bra med en kvinna som är 10-20 yngre, jämfört med 10-20 år äldre?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Sparven) skrev 2022-09-02 13:45:44 följande:

Men herre gud kaffedraken, snacka om fördomar mot äldre kvinnor!! Om du är intresserad av dom får du väl fråga hur dom ser på samliv och om dom är deprimerade. 

men det matchar ju med männens sviktande potensförmåga då om vi nu ska ha fördomar...ironi

En fråga.
    Du pratar om fördomar. Jag läste om äldre kvinnor på 1177.se.
    Det här är alltså inget som jag har hittat på.
    Här är en länk:
    www.1177.se/liv--halsa/sa-fungerar-kroppen/klimakteriet/

Det står att många kvinnor kan känna sig deprimerade och nedstämda.
    Hur får du det till att jag har fördomar om äldre kvinnor?
  • Anonym (Kaffedraken)
    AnnaZL skrev 2022-09-02 16:04:58 följande:

Klimakteriet varar oftast 5-10 år, så för 70-åringar är besvären med största sannolikhet över.

Ja, men man undrar hur det kan vara att ha ett förhållande med en kvinna på 60-70 år när man själv är 50.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Nej) skrev 2022-09-02 16:10:08 följande:
    Nej det står inte många. Det står en del.
    Ok, en del kvinnor.
    Nån som vet hur vanligt det är?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Sanna) skrev 2022-09-02 16:09:58 följande:
    Du får väl testa? Är det egentligen det som är din fråga här?
    Ja, bland annat.
    Jag frågade tidigare om nån man har erfarenhet.

Och så undrar jag vad folk tycker om kvinnor på 60-70 som söker män runt 50.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Jahadu) skrev 2022-09-02 16:23:58 följande:
    Och ändå så statistiskt sett så är det män i din ålder och uppåt som står för de högsta siffrorna i suicidstatistiken?! Är kvinna och över 60 och vare sig jag eller mina vänner är speciellt deprimerade. Vi gör mycket ihop som resor, konserter mm . Vad grundar du dina märkliga teorier på egentligen. Själv har jag aldrig mått bättre än nu som nybliven pensionär där jag styr mitt liv helt själv. Samma med mina vänner. 
    Det låter ju positivt.
    Teorier vet jag inte, mera funderingar, då jag läste lite om klimakteriet.
    Vad tycker du om kvinnor i din ålder och äldre som söker män på 50?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Gg) skrev 2022-09-02 16:17:25 följande:
    Tror dom vill ha någon som får upp den helt enkelt.
    Ja, så är det nog.
    Kvinnor dömer gärna män som söker 10-20 år yngre kvinnor. Dom männen tänker bara på ligga.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Lisa) skrev 2022-09-02 16:31:23 följande:

Var det inte du som inte skulle starta fler trådar om åldersskillnad? 

Jo, jag ändrade mig.
    Jag startar inga fler om yngre kvinnor i alla fall.

Tillförde ditt inlägg nåt här i tråden tycker du?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Grotesk) skrev 2022-09-02 14:38:54 följande:
    Ja, det blir lite komiskt. Gamla tanter är ju gamla tanter, hur mycket plastic fantastic operationer de än gör. Kolla bara in gamla russinet Madonna, 64 bast, som endast dejtar unga killar i 20 år åldern, hon har en ny bf igen nu. Tycker det är äckligt som fan, det är ju tydligt att hon utnyttjar dessa småkillar. Kärringen är verkligen desperat och vägrar inse att hon inte är i närheten av ungdomen dar längre. Lägger endast ut tungt fotoshoppade bilder av sig själv i diverse snuskposer. Så löjligt det blir. 
    www.expressen.se/noje/madonnas-kanga-till-exen-besatt-av-sex/

Lovande att hon vid 64 års ålder är besatt av sex och har mycket av det.
  • Anonym (Kaffedraken)

Hon svarar "sex" på de flesta frågorna. Hon har förstått vad som är viktigt här i livet.

Svar på tråden Kvinnor över 60 som söker yngre män