• Anonym (Harenfundering)

När insåg ni att den ni förlorat är borta och aldrig kommer tillbaka?

Förlorade en släkting som betytt mycket för mig för en dryg månad sedan och det händer fortfarande att jag talar om honom i presens som om han fortfarande finns. Jag har inte ens tänkt på att radera hans nummer. 

När jag tänker på att han gått bort blir jag ledsen, men det känns ändå som att jag inte riktigt accepterat det hela än. Ibland kan jag komma att tänka på något och då tänker jag att jag ska fråga honom om det, men sen kommer jag på att det går ju inte. 

Hur var det för er? 

• Svar på tråden När insåg ni att den ni förlorat är borta och aldrig kommer tillbaka?
  • Anonym (Goliatmusseron)

Min bästa vän gick bort för 3 år sedan, jag har ännu kvar hennes nummer i mobilen. Låter det vara, det är inte i vägen. Kommer ibland på mig själv med tankar om något vi borde göra...

Mitt livs kärlek avled för 25 år sedan, saknaden gör ännu ont emellanåt.

Min far gick bort för ca 40 år sedan, den smärtan har klingat av men det beror nog mest på att han idag ändå inte skulle ha levt, pga av ålder och sjukdomar.

En månad är ingenting, låt det ta tid. 

Det jag berättade om ovan är inget som plågar mig dagligen, men det finns där och gör sig påmint då och då.

• Anonym (Sentimental?)
    Anonym (Goliatmusseron) skrev 2022-09-02 05:21:49 följande:

Min bästa vän gick bort för 3 år sedan, jag har ännu kvar hennes nummer i mobilen. Låter det vara, det är inte i vägen. Kommer ibland på mig själv med tankar om något vi borde göra...

Jag har flera sådana nummer som jag inte raderar. Ser det som minnen.
  • Anonym (Goliatmusseron)
    Anonym (Sentimental?) skrev 2022-09-02 09:15:10 följande:
    Jag har flera sådana nummer som jag inte raderar. Ser det som minnen.
    Det gör jag också. Känns fint på något sätt...
  • Anonym (Underlig känsla)

Hade en kollega som var dels väldigt duktig och dels extremt (snudd på parodiskt) ordningssam. Han dog av en hjärtinfarkt hastigt.

Brukar bläddra i "Peters" pärmar när jag letar info, det är innehållsförteckning, sidhänvisning, både förg och sifferkoordinerat. Så hittar jag inffon och dels skrattar jag åt "Peters" extrema organisationsförmåga och åt "så här gör du, steg för steg"- instruktioner uttryckt som läsaren är helt inkompetent.

Sedan mår jag piss, saknar "Peter" och har dåligt samvete för att jag skrattar (lite elakt) åt hur han var, vilket var 75% underbar och 25% irriterande. Sen skäms jag lite till för det där lätt nedlåtande jag även känner.

• Anonym (Kastanjen)

Min mormor lärde mig att när hon sörjde någon så lade hon en kastanj i fickan och kände på den när hon tänkte på den hon saknade. Så gör jag med numera och det hjälper faktiskt. När jag inte längre känner att jag behöver bära kastanjen på min person lägger jag dem i en vacker ask.

Svar på tråden När insåg ni att den ni förlorat är borta och aldrig kommer tillbaka?