Flash Gordon skrev 2022-09-07 07:33:57 följande:
Tow2Mater skrev 2022-09-07 01:47:51 följande:
Vd betyder hänga ut i sammanhanget? Namn och address?
Handlar om det här om jag förstår faksimilen rätt. Bedöm själva
Det är ETC. Samma tidning som några dagar innan "avslöjade" hur det på SD:s huvudkontor finns ett rum utan fönster, mitt i kontorslandskapet, där det sitter en trollarmé som hatar på nätet och spelar vit makt-musik så det dånar ut genom väggarna.
Nej det var en film med intervjuer.
Citat från artikeln:"I folkvimlet dök det upp en välkammad 20-åring med ett kamerateam"
- - -
"De sa aldrig vilka de var men ville ställa några frågor. Jag hade inte en tanke på att de hade ett ont uppsåt. Det var väldigt naivt, säger Stina. Några dagar senare lade Ungsvenskarna, SD:s ungdomsförbund, upp en video på Youtube som snabbt fick tiotusentals visningar"
- - -
"De hade lagt på clownmusik och klippt intervjun så att jag framstod som dum och okunnig. Jag kände mig oerhört förnedrad. Videon hade över 2 000 kommentarer och tonläget var väldigt hårt och hånfullt"
- - -
"Jag ringde polisen men de kunde inte göra något eftersom jag hade gett mitt godkännande att vara med. Mannen som intervjuade dig heter Tobias Andersson och är SD:s rättspolitiska talesperson, vad säger du om det?"
Vilket djävla as! Han är riksdagsman för SD, Sveriges näst största parti och han och hans politiska likasinnade klär ut sig och infiltrerar en ungdomsdemonstration. De intervjuar utvalda ungdomar och spelar sedan upp intervjuerna i en stor SD-kanal som följs av tusentals. Intervjuerna är ackompanjerade med clownmusik.
Att denna person får fortsätta att företräda SD visar med all tydlighet att SD inte förtjänar några röster.