Anonym (Salka) skrev 2022-09-01 21:46:42 följande:
Jag hade gått fram och läst lusen av honom. Sen hade jag ringt en kompis och varit otröstlig. Sen hade jag förhandlat med mig själv och fortsatt vara ihop med honom. Ett år senare hade jag varit nergången av hans ständiga lögner och dubbelspel. När han satt med tv-spel på högsta volym för tionde kvällen i rad hade jag insett att jag aldrig älskat honom och gjort slut. Sen hade jag bott hos en kompis ett par dagar. Nästkommande år hade jag varit tvungen att bearbeta hans behandling av mig och funnit begreppet psykisk misshandel.
De goda nyheterna är att inget av detta behöver hända dig, om du drar nu. Ditt lugna sätt ska du använda för att ta hand om dig själv, inte för att ursäkta ditt pucko till pojkvän.
Och så hade du sagt att man inte vet om en kille är ett svin förrän det är för sent.
När man ser sådana här frågor från kvinnor, som ju dyker upp med jämna mellanrum, så undrar man om många av er är helt färgblinda. Måste den röda flaggan vara tatuerad i pannan på killen för att ni skall uppfatta den?