Inlägg från: Lönnsirap |Visa alla inlägg
  • Lönnsirap

Blommor till farbrors begravning?

Tessla skrev 2022-09-01 11:59:02 följande:
    Blommor till farbrors begravning?

Vad tycker ni läsare om följande frågeställning?

Jag har en farbror som jag inte haft mycket kontakt med under alla år pga att hans fru inte kom överens med vår sida av släkten. Vi har träffats kanske en gång vart femte år när mina föräldrar ha fyllt år och då inte pratat speciellt mycket. Fick precis reda på att han har gått bort. Visste inte ens att han var sjuk eftersom hans fru inte har berättat det för oss. Vi (hans syskon och syskonbarn) är inte bjudna på begravningen.
    Tänkte jag skulle skicka blommor. Pratade med blomsteraffären och fick då reda på att de billigaste blommorna + leverans går på nästan 500 kr. Vad tycker ni, ska jag betala det eller bara skicka ett kort? Vi är ju trots allt inte bjudna på begravningen!

Man skickar inte blommor till en begravning för att man är bjuden, utan för att man vill hedra den avlidne.
    I min värld är det snålt att skicka ett kort till en relativt nära anhörigs begravning. Bättre att i så fall samla ihop till något gemensamt, eller skänka till någon välgörenhet, (alltså minnesgåva).
Svar på tråden Blommor till farbrors begravning?