Inlägg från: Gaskarl |Visa alla inlägg
  • Gaskarl

Har du en buffert på 50k för el?

Anonym skrev 2022-09-01 14:10:05 följande:
    Räkna med att folk lever som mig? Vad har mitt leverne med något i mitt inlägg att göra?
    Tyckte snarare jag skrev att det var självklart att folk INTE var panka ...? Eller?

Jodå, normal svensk lön är normalt i Sverige.
    Jag ser mig som kåde normal och normalbegåvad, lastbilschaffis som haft råd att köpa i hus. Men i dina ögon har jag en synnerligen onormal månadslön, bara 28.500...Tänk att vi som tjänar onormalt också finns.
    Och inte har jag "normala" 500k i tillgångar heller,  bara 185k, men jag ses i samhället som normal.
  • Gaskarl
    Anonym skrev 2022-09-01 16:34:20 följande:
    I mina ögon? Svensk medellön är 37100 kr i månaden. Jag har öht inga ögon för din lön, men ja - relativt medel är den onormal.

Vad svarar du ens på? Har jag någonstans argumenterat eller ansett att man ska eller bör ha råd? Att annat inte finns? Eller vad sysslar du med?
    Jag kommenterade att folk insinuerar att andra är rika eller kanske överdriver om sina inkomster när dessa är helt normala. 
    Har väl aldrig uttalat mig om vad som är rätt eller fel eller vad som finns och inte?

Vi är däremot oeniga om synen på just din person.
    Hur kan du säga att min lön är onormal? Det är vad varenda chaufför tjänar, något som är framförhandlat, har en Uska i dina ögon en onormal lön. Jäkligt ot nu, men som du skriver och resonerar, så framstår du nog i många ögon som ett litet svin. Ja, det är nog många som ser att det är jäkligt rikt att ha mer än 50 papp på sparkontot, även fast det inte är sååå mycket pengar.

Även om du inte gör det med flit, så är din attityd mot låginkomsttagare bedrövlig.
  • Gaskarl
    Anonym skrev 2022-09-01 17:16:14 följande:

Gaskarl:
    Det var väl ett jävla tragg om mina ögon? Jag har fortfarande inga som helst ögon på någon annans lön, Uska eller ej. Jag jämför med medellönen.

Själv tjänar jag under 21000 kr/månad.

Varför har vi den här diskussionen? Du har ju hittat på en argumentation som inte finns. Jag kommenterade ÅTERIGEN de som antyder att folk skryter här, när dessas ?skryt? bara var normala svenska siffror. Tror knappast att de sitter och hittar på att de har 50 kkr över.
    ALDRIG har jag snackat om vad man ska eller bör ha. 

Du. Då backar jag och ber ödmjukast om ursäkt, jag har missuppfattat dig totalt..Hoppas att du godtar ursäkten?
Svar på tråden Har du en buffert på 50k för el?