Hur hantera separation?
Mitt ex har nyligen gjort slut och vet inte hur jag ska hantera det. Mitt största problem just nu är att jag inte kan sluta tänka på vad jag själv gjort fel, vad jag kunde gjort annorlunda, osv. Att det skulle vara något fel på mig, och jag känner mig värdelös och rädd. Helt ärligt så tror jag att varken jag eller mitt ex i början av förhållandet var särskilt mogna och att vi heller inte förstod varandra så bra. Alltså, det blev missförstånd och bråk som gjorde ont. Det var oftast jag som ?startade bråken? men det som hände var alltså att jag blev väldigt ledsen över något han gjort eller något sätt han uttryckt sig på som enligt mig var respektlöst/konstigt. Nu när jag ser det i efterhand så skulle jag säga att jag var känslig men han var också väldigt kall och envis med sina ord. Detta blev dock bättre och bättre med tiden vilket gör mig ännu mer förvirrad om varför han gjort slut nu. Jag upplevde det som att vi utvecklades med varandra. Jag är inte lika känslig idag och har lärt mig kontrollera mina känslor bättre. Har reflekterat mycket över mig själv. Men nu kan jag iallafall inte släppa allt som jag gjort fel. Tänker bara på hur saker hade kunnat bli annorlunda och klandrar mig själv. Åtminstone har jag lärt mig mycket av förhållandet. Vet inte hur ska jag förlåta mig själv. Vet inte hur jag ska gå vidare.