Otrevligt på barnmorskemottagning
Okej, det här är olika delar.. 5 min är kanske inte så mycket men ringde du och informerade om att du blev sen? Bm kan ha haft ett pressat schema och när patienter kommer sent ökar hennes stress.
Angående proverna så utgår jag ifrån att när du blev nekad att ta så informerade du bm om det via 1177 eller telefon? Det är ju inga läkare som sitter på provtagningen utan undersköterskor eller sjuksköterskor och de följer de rutiner som finns. Skulle rek att ha två id (alltså körkort och pass, eller id och pass om du inte har körkort) just för att undvika såna här situationer, vid en graviditet är det ju många kontroller, ul, etc som man behöver kunna legitimera sig för.
Jag tycker absolut du kan prata med din ord bm om glukosbelastning och hur du kände. Där jag bor fick alla göra en och jag hade ärftlighet så två per graviditet. Gott smakar inte lösningen men det är ju fint att se att allt är som det ska, jag valde att se det så..
BMI är ju ett trubbigt redskap tyvärr. Du nämner ju bara vikten men hur lång är du?