• elsi

Mellanstadiet

holsara5 skrev 2022-08-29 13:38:49 följande:
    Mellanstadiet

Hur har ni gjort med era på mellanstadiet? Har ni skickat med galonkläder eller har ni struntat i det? Regnet vräker ner och ungarna här är ute varje rast känns just nu som det verkligen behövs..

Galonkläder i mellanstadiet? 

Möjligtvis regntäta jacka och kanske överdragsbyxor i början av mellanstadiet, men inte sen i sexan.
  • elsi
    Jemp skrev 2022-08-29 16:58:45 följande:
    För mig fullkomligt orimligt att nån inte skulle ha regntäta kläder till sina barn. Däremot antar jag att det inte kommer vara galon längre i den åldern. 
    Galonkläder känns helt orimligt i den åldern. Och framemot sexan har mina barn själva bestämt vad de tar på sig. De hade en massa jackor och överdragsbyxor som låg oanvända i nån låda. Inget de skulle satt på sig ens under pistolhot tror jag. Och inget jag skulle tvingat dem heller. Vad kan hända om de blir lite blöta? De har inte dött blötdöden än i alla fall.
  • elsi
    Jemp skrev 2022-09-02 11:55:51 följande:
    Det är ju skillnad på att inte ha och att inte använda. 

Absolut att man inte ska köpa en massa bara för att, men barn bör erbjudas ordentliga kläder när de är ute. 

Möjligt att jag tolkade ditt första inlägg fel. 
    Ja, det kanske du gjorde. De erbjuds kläder och sen väljer de hur de klär sig. Ju äldre de blir desto mer väljer de även vad som ska köpas in. Ingen har farit illa eller kommit till skada av brist på galonkläder, det kan jag garantera dig. 
Svar på tråden Mellanstadiet