Prelin skrev 2022-10-25 08:46:28 följande:
Jag börjar äntligen må bättre, så himla skönt :) Hur går det själv?
Ja de går nog efter BM, i alla fall fram till ultraljud då de kan mäta fostret. De räknar också bara hela veckor, så de säger inte vecka 11 förens du är i vecka 11+0.
Man blir lite förvirrad när dom säger en vecka och alla appar säger en annan vecka... 
Härligt :) Det är lite bättre nu, känner mig inte lika bakis som jag kände mig för kanske 1-2 veckor sen. Men tycker det är väldigt jobbigt med maten fortfarande, blir jättelätt äcklad av det jag inte är sugen på och så måste jag äta typ hela tiden. Blir ett ständigt projekt att behöva planera in maten. Och så har jag reflux som gör att jag känner att maten kommer upp i halsen efter jag har ätit vilket gör att jag får kväljningar.
Bröt ihop lite igår när jag kände att det är så mycket krav på en som gravid. Inte nog med att man inte dricker alkohol, kaffe och inte äter "förbjuden mat". Så måste man ta stora multivitamintabletter varje dag, järntabletter varannan, äta fisk 2-3 gånger i veckan och promenera 1 timme om dagen. Kanske inte låter jättemycket men det kändes så överväldigande när jag verkligen kämpar med varje måltid och kämpar för att orka en hel arbetsdag och sen vill jag bara vila på soffan.
Min plan är ju att kanske börja träna försiktigt efter V12 då man "ska" må bättre men samtidigt vill jag lyssna på kroppen vad den vill. Det är först nu den senaste veckan som jag orkat ta tag i lite mer städning hemma och orkat fylla i diskmaskinen utan att få kväljningar.
Ja det var väldigt förvirrande när jag såg vecka 10, skiljer sig ju 2 veckor i hur man säger det. Vi har ju varit på tidigt ultraljud privat och mätt bebisen och då stämde det exakt med den dagen jag hade beräknat. Blir lite irriterande när BM frågar om senaste mens och hur lång menscykeln brukar vara när det inte spelar någon roll eftersom jag vet exakt vilken dag ägget släppte :D
(blev ett väldigt långt meddelanden insåg jag nu haha)