ElinaElliot skrev 2022-09-26 13:28:04 följande:
Hej! Jag har inte vågat gå med i någon fb grupp än Men vill gärna gå med om nån vecka. Skulle på vul idag men förkyld så fick skjuta upp det, supertråkig.
Typ samma för mig men en kombo, 7+0 idag, jag blir jätteillamående om jag inte äter samtidigt som jag mår illa av att äta.. sjukt jobbigt. Har också funderat på något läkemedel men känns som jag inte mår tillräckligt dåligt för det, spyr inte heller men klarar heller inte av att jobba ordentlig..
Någon som har tips på vad som kan hjälpa?
Åh men då är vi på samma dag, är också i V7+0 idag :) Ja precis, är illamående för att jag får i mig för lite men när jag väl äter så mår jag för illa för att få i mig all mat. Sen 1-2 timmar senare så kurrar magen ordentligt och då vet man att det är dags att få i sig något snabbt.
Har inte heller spytt än men det är som du säger, svårt att jobba ordentligt. Börjar fundera på om man ändå ska sjukanmäla sig ett par dagar och se om det blir bättre. Förmiddagarna är helt okej men det är eftermiddagarna som är värst...
Yoghurt med bärsmak och majskakor med havsalt är min räddning just nu. Yoghurten är bra för den går att sleva i sig snabbt utan att behöva tugga och gör så att blodsockernivån höjs.