Vi som har BF i maj 2023
Hej! Jag hoppar in här som plussade idag 😊
Hej! Jag hoppar in här som plussade idag 😊
BF 24 maj 🙂
Fick MF 17/5 i v8, kan inte riktigt våga hoppas denna gång före v12 som det känns. Är risken lika stor som första graviditeten eller mindre/större?
En graviditet snabbt efter ett missfall, brukar oftast vara friskare och har större chans till överlevdnad än en utan missfall innan.
Jag hoppas verkligen det! Verkligen.
Idag lultar mitt urin ammoniak. Är det nån fler som upplevt det?
Har inga andra tecken på UVI. Kan det lukta så tidigt i graviditeten?
Är det nån av er som unviker stora folksamlingar nu när ni är gravida med risk att bli smittad?
Det är väldigt många runt mig som är sjuka, och jag göömmer coronan titt som tätt. Bör man vara extra försiktig, innebär coronan någon risk för oss nygravida? 😬
Hej!
Jag hoppar också in! Efter ett och ett halvt års försök, och vi tillslut kastade in handduken, så kom så klart plusset. Kan inte tro att det är sant!!
Har två barn sedan innan, 4 och 6 år. Beräknad BF 23/5.
Hur mår ki alla mentalt?
Jag är ganska låg och typ nedstämd, känner mig lite skraj att det kommer hålla i sig en längre tid!
Hej! Jag 30 år med bf 24/5. Första barnet. Är det någon här som har bf ungefär samma datum? Isåfall, hur mår du?
Jag har känt av lite molvärk och har ömma bröst. Dock försvann min molvärk för att komma tillbaka 4 dagar senare. Någon som haft liknande symtom?
Jag är också gärna med i en mindre facebookgrupp. Är det några här som är från Norrland tro? Första barnet för mig :)
Det här kanske låter jätteskumt men är det nån fler som tappat känslorna totalt för sin partner?
Jag är enormt likgiltig känslomässigt till ALLT just nu, är i v7. Men mina känslor för min sambo är som bortblåsta och det är verkligen hemskt! :(
Det blev alltid så i samband med min pms tidigare.. är det nån fler som är nollställd?
Någon som varit på tidigt ultraljud ännu? Ska på VUL i veckan och lite nyfiken på hur det går till. Har varit så orolig att inte se hjärtslag.
Vet ni om man får fota skärmen eller köpa foton redan nu? Hade gärna velat få en bild på ärtan som vi kan använda när vi berättar för föräldrar/vänner ☺️
Jag gjorde VUL igår i v7. Gulesäcken syntes tydligt och en liten figur på 6mm med ett pyttelitet pulserande hjärta.
Superenkelt och tydligt, tog 12 minuter :)
De skriver ut en bild som du får med dig.
Känslor har jag fortfarande för min partner. Men sånt går ju upp och ner, speciellt när man varit tillsammans så länge som vi har varit :) Det är bara tråkigt att jag absolut inte skulle kunna tänka mig att ligga med honom just nu. Man blir lite smått orolig över ifall man kommer vara celibat hela graviditeten liksom.
Innan var jag rädd för att man skulle framkalla missfall även om alla säger att det är säkert. Nu oroar jag mig mest för att jag skulle kräkas om jag ens försökte haha.
Haha, ja man vågar ju inte chansa liksom.
Mina känslor har kommit smått tillbaka men det är fortfarande ganska avtrubbat.. det är så himla märkligt.
Hur känner du inför graviditeten? Jag är så avtrubbad gällande allt!
Är det nån mer som känner ångest över babyshower?
Så fort nån är gravid så är det också en jättebabyshower.
Mina nära vänner är rätt utspridda och jag vet att jag inte kommer få någon sån, och det gör mig på ett sätt ledsen.. För att jag blir matad med andras stora tjejgäng som jag själv inte har..
Nej men hajpen i graviditeten förstår jag inte! Ibland känner jag mig som en så udda fågel. Babyshower, gender reveal, gravidfptning, fotoböcker osv osv.
Hur ska jag hinna allt.. puh
Nämen jag oooorkar inte.
Det finns knappt en enda bild på mig och min sambo, finns knappt en enda bild på mig själv ens senaste åren. Postar extremt sällan på sociala medier och orkar bara inte med sånt där. Jag tror att jag är så extremt mätt på foton och lägga ut och synas.
Min svärmor sa förra veckan att om jag eller min sambo inte postat nånting öht på 2-3 veckor så hör hon av sig och frågar om allt är bra, vilket hon gör, för då tror hon att vi gjort slut.
Alltså vad är det för tanke?! Det är ju sjukt. Som att man lever via sociala medier.