Inlägg från: Tjollenovisen |Visa alla inlägg
  • Tjollenovisen

Behöver era kloka råd

Hej! 

Är helt ny här på Familjeliv, men med ett gammalt konto som ni får ha överseende med (namnet då alltså). Jo så till saken, jag behöver era kloka råd: Jag är då 28 år, och har studerat företagsekonomi i 1,5 år i Lund. Under sommaren har jag sökt heltidstjänster som privatrådgivare på storbankerna, som för en yngre förmåga normalt kräver en kandidatexamen, och blivit erbjuden en heltidstjänst med betalda licenser och studietid till dessa.

Känns jättekul men är samtidigt kluven. Överspelar jag fördelarna med att slutföra kandidatutbildningen och bör ta chansen, eller är det en nobrainer att gå klart för att trygga framtiden, ge möjligheter till högre lön och fler karriärsmöjligheter? Hur hade ni resonerat? Är tacksam för svar.  

• Svar på tråden Behöver era kloka råd
  • Tjollenovisen

Hej! 

Såg ditt meddelande först nu och blev väldigt glad över all den klokhet och de verkliga exempel du delade med dig av. Jag behövde nog höra detta, kanske framförallt för att bekräfta mina egna tankar om att det kommer löna sig i längden
    att slutföra en examen, även om det kittlar mer med ett arbete nu på kort sikt. Några kontakter inom bank/finans har jag inte heller, så redan där blir det lättare. 

Tack så mycket för svaret, verkligen! 

Svar på tråden Behöver era kloka råd